کد مطلب: ۸۴۴۲۰۵

مجلس سنای آمریکا:

ایران، چین و روسیه نمی‌توانند زمین‌ کشاورزی بخرند

ایران، چین و روسیه نمی‌توانند زمین‌ کشاورزی بخرند

​سناتورهای آمریکایی اصلاحیه‌ای تصویب کردند که بر اساس آن ایران، چین، روسیه و کره شمالی را از خرید زمین‌های کشاورزی و شرکت‌های کشاورزی ایالات متحده منع می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعضای مجلس سنای آمریکا به اصلاحیه لایحه سیاست دفاعی سالانه که مورد حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بوده است، رای مثبت دادند که ایران، چین، کره شمالی و روسیه را از خرید زمین‌های کشاورزی و مشاغل مرتبط با صنعت کشاورزی ایالات متحده منع می‌کند و سرمایه‌گذاری آمریکا در پروژه‌های فناوری پیشرفته در خاک دشمن خارجی را بررسی می‌کند.

این اصلاحیه ابتدا توسط سناتور مایک راندز پیشنهاد شده بود که با ۹۱ رای موافق به تصویب رسید و مستلزم بازنگری و دستور رئیس‌جمهور برای توقف یا لغو معاملات زمین‌های کشاورزی توسط چهار کشور ایران، چین، کره شمالی و روسیه است.

بنا بر گزارش وب‌سایت رسمی سناتور راندز، این اصلاحیه به‌طور کلی چین، روسیه، کره شمالی و ایران را از خرید زمین‌های کشاورزی و شرکت‌های کشاورزی ایالات متحده منع می‌کند.

همچنین وزیر کشاورزی را به عنوان یکی از اعضای رسمی کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در ایالات متحده اضافه می‌کند تا هنگام تصمیم‌گیری‌هایی که بر امنیت ملی آمریکا تأثیر می گذارد، نیازهای کشاورزی را در نظر بگیرد.

به‌علاوه از رئیس‌جمهور می‌خواهد که در مورد هر گونه معافیت اعطا شده به یکی از کشورهای ممنوعه گزارشی به کنگره ارائه کند.(بازار)

مجلس سنای آمریکا

سنای آمریکا (United States Senate) مجلس اعلای کنگره ایالات متحده آمریکا است که تعداد نمایندگان آن ۱۰۰ نفر است و هر ایالت بدون توجه به بزرگی و یا کوچکی دو نماینده در آن دارد. سناتور‌ها برای ۲ یا ۴ و یا ۶ سال انتخاب می‌شوند و عضویت آنان به لحاظ دفعات عضویت محدودیتی ندارد.

ریاست سنا بر عهده کیست؟

ریاست سنا بر اساس قانون اساسی بر عهده معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده است. این سمت تقریباً تشریفاتی است که در مراسم رسمی از جمله تشکیل جلسه کنگره بر دوش معاون رئیس‌جمهور گذاشته می‌شود. وی عمدتاً در جریان رأی‌گیری در سنا حاضر نمی‌شود و تنها زمانی رأی می‌دهد که آرای سناتور‌ها به صورت مساوی تقسیم شده باشد. هر گاه در مجلس سنا، مصوبه‌ای ۵۰ رأی مثبت و ۵۰ رأی منفی داشته باشد، معاون رئیس‌جمهور به عنوان رئیس سنا، رأی خود را به صندوق می‌اندازد و به این شکل سرنوشت آن مصوبه تعیین می‌شود.

در غیاب معاون رئیس‌جمهور که اغلب در هنگام مذاکرات در مجلس سنا حاضر نیست، عضو ارشد حزب اکثریت، جلسات را اداره می‌کند؛ که به زبانزد وی را رئیس موقت مجلس سنا می‌نامیدند. در سنا نیز همانند مجلس نمایندگان، رهبر اقلیت به عنوان رهبر اپوزیسیون شناخته می‌شود.

کمیته‌های اصلی سنا

مجلس سنای آمریکا دارای کمیته‌های مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به کشاورزی، تغذیه و جنگلداری، تخصیص بودجه، سرویس نظامی، بانکداری، مسکن و امور شهری، بودجه، بازرگانی، علوم و حمل ونقل، انرژی و منابع طبیعی، محیط زیست و فعالیت‌های عمومی، مالی، روابط خارجی، امور حکومتی، قضایی، کارو منابع انسانی، قوانین و امور دولتی؛ فعالیت‌های تجاری کوچک و امور سربازان از جنگ بازگشته اشاره کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.