خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۶۶۲۹۳

ایران فعالیت تعدادی از بازرسان آژانس در ایران را متوقف کرد

ایران فعالیت تعدادی از بازرسان آژانس در ایران را متوقف کرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدام ایران در متوقف کردن فعالیت چند بازرس با تجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران تحت توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی در ایران تعیین شده بود، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه در بیانیه‌ای از اقدام ایران در متوقف کردن فعالیت چند بازرس با تجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران تحت توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی در ایران تعیین شده بود، خبر داد.

این بازرسان از جمله با تجربه‌ترین کارشناسان آژانس با دانش منحصر بفرد در فناوری غنی‌سازی هستند. آنها فعالیت‌های راستی آزمایی ضروری در تاسیسات غنی‌سازی ایران که تحت پادمان‌های آژانس هستند، انجام داده‌اند.

با تصمیم امروز، ایران به صورت موثر یک سوم از هسته با تجربه‌ترین بازرسان آژانس که برای ایران تعیین شده‌اند، حذف کردند.

این اقدام که به صورت رسمی توسط توافقنامه پادمان‌های ان‌پی‌تی اجازه داده شده است، توسط ایران به گونه‌ای به کار برده شده که به صورت مستقیم و به شیوه شدیدی، توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پیشبرد موثر بازرسی‌ها در ایران تاثیر می‌گذارد.

گروسی در ادامه بیانیه خود گفت: «من شدیدا این اقدام یکجانبه نامتناسب و بی‌سابقه که برنامه‌ریزی‌های عادی پیشبرد فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آشکارا با همکاری که باید میان آژانس و ایران باشد در تضاد است، محکوم می‌کنم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.