خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۴۸۳۵

سازمان ملل:

هیچ کجای غزه امن نیست / دیگر هشدار تخلیه بی‌فایده شده است

هیچ کجای غزه امن نیست / دیگر هشدار تخلیه بی‌فایده شده است

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، هشدار تخلیه مناطق شمالی این منطقه به سمت جنوب از سوی تل‌آویو را بی‌فایده دانسته و دلیل آن را ناامنی سراسر این منطقه و نبود امکانات اولیه برای بقا در آن عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک مقام رسمی سازمان ملل هشدار داد که در پی حملات رژیم صهیونیستی، دیگر هیچ کجا در غزه امن نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که «لین هِیستینگز» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین درباره هشدار رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخیله مناطق شمالی آن و رفتن به جنوب با وجود احتمال حمله زمینی این رژیم، گفت: «برای مردمی که نمی‌توانند آنجا را تخلیه کنند، چون جایی ندارند یا قادر به جابجایی نیستند، هشدارهای بیشتر فرقی به حالشان نمی‌کند.»

هیستینگز گفت: «وقتی مسیرهای تخلیه و خروج بمباران می‌شود، وقتی مردم شمال و جنوب در این درگیری گیر افتاده‌اند، وقتی امکانات ضروری برای بقا وجود ندارد و وقتی هیچ تضمینی برای بازگشت وجود ندارد، چیزی جز گزینه‌های غیرممکن برای مردم باقی نمی‌ماند.»

کنترل درگیری نظامی طبق قوانین حقوق بشری

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که درگیری نظامی باید طبق قوانین حقوق بشری کنترل شود و این یعنی «باید از غیرنظامیان در هر کجایی که هستند حفاظت شود و امکانات اولیه برای بقا را داشته باشند، چه بخواهند بروند و چه بمانند.»

او همچنین خواستار آزادی تمامی اسرا توسط حماس شد.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر(۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت روبه‌افزایش شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام شد.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.