کد مطلب: ۸۹۰۵۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نیروگاه‌ها تنها ۳ درصد از مازوت استفاده می‌کنند

نیروگاه‌ها تنها 3 درصد از مازوت استفاده می‌کنند

درحالی معاون راهبری تولید برق حرارتی از مازوت‌سوزی سه درصدی سخن می‌گوید که عامل اصلی آلودگی هوا به ویژه در کلان‌شهر ها سوخت مازوت و استفاده نیروگاه‌ها از مازوت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید برق حرارتی در حاشیه نمایشگاه صنعت برق در نشست خبری اظهار کرد: صنعت برق لایه‌های مختلفی دارد که به تولید وابستگی شدیدی دارد و همکاران من در موضوع برق و  برای تأمین انرژی شبانه روز در تلاش هستند به طوری که در سال ۱۴۰۲ در دوران پیک ۹۹ درصد نیروگاه‌ها آمادگی ارائه خدمات را داشتند در حالی که میانگین جهانی ۹۵ درصد است.

اسکندری تاکید کرد : از سال ۹۵ تا امروز ۸۹۵ قطعه نیروگاهی توسط متخصصان و دانشگاهیان داخلی سازی شدند. 

وی خاطرنشان کرد: در کشور ۶۲۲ واحد نیروگاهی وجود دارد که در ۱۳۴ نیروگاه قرار دارند.

استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها تنها سه درصد است

معاون راهبری تولید برق حرارتی با بیان اینکه ۹۹ درصد از نیروگاه‌ها در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: این نیروگاه‌ها بیش از ۹۳ درصد از سوخت گاز، ۴ درصد گازوئیل و ۳ درصد سوخت مازوت بودند که سوخت مازوت تنها در نیروگاه‌های بخار مورد استفاده قرار گرفت.

وی در مورد مازوت‌سوزی نیروگاه بعثت گفت: نیروگاه بعثت در داخل شهر تهران قرار دارد، بنابراین جایگزینی آن باید به سرعت انجام شود.

او با تاکید براینکه دو راهبرد درباره نیروگاه‌های فرسوده دنبال می‌شود تصریح کرد: اکنون نیروگاهی داریم که بالای ۶۴ سال عمر دارد، اما در طول سال‌ها نسبت به تعویض قطعات آن اقدام شده و بازدهی افزایش یافته است.

700 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است

اسکندری، سیاست اصلی وزارت نیرو را بهره برداری از نیروگاه‌های با بازدهی بالا برشمرد و عنوان کرد: اکنون ۲۰ نیروگاه کشور فرسوده اند و در نوبت نوسازی قرار دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: انجام ۱۱۰ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی در سال جاری برای گذر از تابستان سال آینده در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۴۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی شروع شده و در حال اجرا است.

معاون راهبری تولید برق حرارتی، با اشاره به وجود نیروگاه‌های بخاری، گازی و سیکل ترکیبی در کشور، خاطر نشان‌کرد: تلاش بر تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی است تا بازده نیروگاه‌ها بیشتر شود.

وی، افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها را یکی از اقدام‌های مهم مطرح کرد و گفت: تا کنون بیش از پنج‌هزار و ۷۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی اضافه شده است.

اسکندری افزود: بیش از ۲ هزار مگاوات هم رفع محدودیت انجام شده است و با این اوصاف، در مجموع از ابتدای دولت سیزدهم هفت‌هزار و ۷۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.