کد مطلب: ۸۳۶۹۳۶

رئیس‌جمهور: رابطه ایران و زیمباوه توسعه پیدا کند

رئیس‌جمهور: رابطه ایران و زیمباوه توسعه پیدا کند

رییس‌جمهور ایران گفت: ایران و زیمبابوه مخالف تروریسم و افراط گرایی و تجزیه‌طلبی و جرایم سازمان‌یافته هستند و این می‌تواند دو کشور را به صورت دوجانبه و در سطح جهانی همکار یکدیگر قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی که ساعتی پیش با استقبال همتای خود به وارد زیمبابوه شد، در نشست خبری مشترک با امرسون منانگاگوا رییس‌جمهور این کشور اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلفی تجربه داریم و مایلیم آن‌ها را با کشورهای دوست در آفریقا به اشتراک بگذاریم. به عنوان مثال در حوزه کشاورزی، در علم و فناوری و برای تجارت می‌توانیم همکاری خوبی با زیمباوه داشته باشیم و محصولات دو کشور می‌تواند براساس نیاز هر دو کشور تبادل شود.

وی یادآور شد: ما هردو(ایران و زیمبابوه) مخالف تروریسم و افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی و جرایم سازمان‌یافته هستیم که می‌تواند دو کشور را به صورت دوجانبه و در سطح جهانی همکار یکدیگر قرار دهد. ما تجربه خوبی در سلامت و تولید تجهیزات پزشکی و دارو داریم که می‌تواند هر دو کشور را باهم در تعامل قرار دهد.

پیشرفت‌های بسیاری در کشور حاصل شده است

رئیس‌جمهور با تاکید بر اراده ایران و زیمبابوه برای توسعه روابط، یادآور شد: در دیداری که با رئیس‌جمهور زیمبابوه در نشست سالانه روسای جمهور در سازمان ملل داشتیم قرار شد روابط بین دو کشور توسعه پیدا کند. برگزاری کمیسیون مشترک بین دو کشور از مهم‌ترین رویدادها در چند ماه گذشته است. این کمیسیون مشترک در حال پیگیری تصمیمات تجاری و اقتصادی است.

رئیسی با بیان این‌که «اراده دو کشور ایران و زیمباوه بر توسعه روابط در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فناوری است»، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری بین دو کشور وجود دارد، به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و رهنمودهای رهبر انقلاب امروز در کشورمان توانسته‌ایم به پیشرفت‌های بسیاری برسیم.

وی ادامه داد: اراده ما بر تعامل با همه کشورهای جهان است، دنیا فقط به چند کشور غربی خلاصه نمی‌شود که خودشان را جامعه جهانی می‌دانند. همانطور که قاره آمریکا و آسیا مهم است،‌ آفریقا هم مهم است و ظرفیت‌های بسیاری دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.