کد مطلب: ۸۹۴۳۲۷

خط اتصال برق میان ایران و ترکیه به تعویق افتاد

خط اتصال برق میان ایران و ترکیه به تعویق افتاد

لغو سفر رئیس دولت سیزدهم به ترکیه در پی حادثه تروریستی کرمان در روز گذشته باعث شد پروژه افتتاح خط اتصال برق میان ایران و ترکیه نیز به تعویق بیفتد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قرار بود صبح امروز با سفر ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، به آنکارا و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، خط اتصال برق میان ایران و ترکیه که شبکه برق ایران را به اروپا متصل می‌کند با فرمان روسای دولت دو کشور افتتاح شود، اما حالا به نظر می‌رسد با لغو سفر رئیسی به ترکیه این افتتاح نیز به تاخیر بیفتد.

چرا سفر رئیسی به ترکیه لغو شد؟

محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری، ضمن قدردانی از دعوت رئیس‌جمهور ترکیه از وی برای سفر به این کشور، گفت: در پی حادثه تروریستی کرمان که به شهادت شمار زیادی از هموطنان‌ منجر شد، رئیس‌جمهور برای آنکه شخصا به پیگیری این موضوع بپردازند، سفر خود را به ترکیه لغو و این سفر در زمان مناسب دیگری انجام خواهد شد.

امکان تبادل ۴۰۰ مگاوات برق بین ایران و ترکیه فراهم شد

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق  پیش از این در مورد امکان تبادل برق بین ایران و ترکیه گفته بود: مذاکراتی انجام شده است تا بتوانیم هم برق را به این کشور صادر و هم دریافت کنیم.

به نقل از ایرنا، او بیان کرده بود: این تبادل به طور آزمایشی سال گذشته انجام شد و امیدواریم در آینده نزدیک زمینه تجاری‌سازی آن نیز فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطر نشان کرده بود: با تمام کشورهایی که مرز خاکی داریم، صادرات و واردات برق داریم و ۳ کشور عمده مقصد صادرات برق، عراق، افغانستان و پاکستان هستند.

رجبی مشهدی گفته بود: از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان واردات برق داریم.

وی درباره ارتباط برقی با کشور روسیه ادامه داده بود: برای این ارتباط دو مسیر در نظر گرفته شده است که با فراهم‌شدن الزام‌های فنی، امکان تبادل برق فراهم خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص تبادل با کشور ارمنستان نیز گفته بود: برای افزایش تبادل پایدار برق با این کشور نیازمند هستیم احداث خط انتقال برق به کشور ارمنستان به سرانجام برسد. در صورتی‌ که این اتفاق بیفتد می‌توانیم تبادل برق بیشتری داشته باشیم.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.