خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۴۰۶

همکاری با تشکل‌های صادراتی با هدف توسعه صادرات

همکاری با تشکل‌های صادراتی با هدف توسعه صادرات

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، در دیدار با انجمن صادرکنندگان کالاهای صنعتی و معدنی، با تاکید بر همکاری با تشکل‌های صادراتی با هدف توسعه صادرات از طراحی حدود 80 پروژه در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد.

تجارت‌نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران گزارش می‌دهد، مجتبی خسروتاج از اعضای انجمن دعوت کرد در پروژه‌های «متنوع‌سازی محصولات صنعتی صادراتی»، «متنوع‌سازی بازارهای هدف صادراتی»، «رقابتی کردن محصولات» و… مشارکت داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: اعضای انجمن می‌توانند در پربارکردن مطالب و تهیه پیشنهادات اجرایی برای کمک به صادرات، موارد مورد نظرشان را اضافه کنند.

در ادامه برخی از اعضای انجمن از طراحی اقداماتی که برای توسعه بازار عراق و افزایش صادرات تدارک دیده شده است و همچنین بعضی از موانع بر سر راه ورود به بازار عراق مطالبی بیان داشتند. و مقرر شد با توجه به برنامه هیات اعزامی به عراق، در اردیبهشت ماه سال جاری، نماینده انجمن نیز هیات را همراهی کند تا در جلساتی با مسئولین این کشور مشکلات مطرح و چاره‌جویی شود.

در این نشست، موضوعاتی همچون صادرات خدمات مشاوره حقوقی، صادرات برق، موانع تجاری‌سازی صنایع دانش‌بنیان، موانع سر راه سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات مشترک و تجارت تهاتری نیز از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود.

در ادامه این جلسه که تعدادی از مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین هیات مدیره انجمن صادرکنندگان کالاهای صنعتی و معدنی نیز در آن حضور داشتند، مقرر شد انجمن در خصوص چشم‌انداز آتی محصولات صنعتی خوش‌آتیه و دارای بازار و اقداماتی که برای توسعه و متنوع‌سازی محصول و بازار می‌توان انجام داد، پیشنهادات خود را در قالب کارگروه‌های میزهای کالایی و کشوری در سازمان توسعه تجارت ایران ارائه نماید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.