خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۴۹۴۹

ایران و عراق همکاری‌های اقتصادی، فنی و ورزشی را گسترش می‌دهند

ایران و عراق همکاری‌های اقتصادی، فنی و ورزشی را گسترش می‌دهند

در دیدارهای معاون وزیر صنایع، معادن و تجارت کشورمان با مقامات ارشد در وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و صنایع و معادن عراق، دو طرف بر گسترش مناسبات در حوزه‌های ورزشی و صنایع و معادن بین دو کشور تاکید کردند.

در گزارش تجارت‌نیوز آمده است، «مجتبی خسروتاج» در آغاز با وزیر ورزش و جوانان عراق دیدار کرد که طی آن وزیر عراقی بر دعوت مجدد از تیم ملی کشورمان برای بازی دوستانه با تیم ملی عراق در ورزشگاه تازه تاسیس کربلا، تاکید کرد.

«عبدالحسین عبطان» در این دیدار از توانمندی‌های فنی و اجرایی شرکت‌های ایرانی متولی ساخت و تجهیز تعدادی از ورزشگاه‌های عراق تقدیر کرد.

وی گفت که عراق آمادگی خود را برای گسترش روابط بین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی دو کشور اعلام می‌کند که این درخواست با تایید مثبت معاون وزیر صنایع، معادن و تجارت کشورمان مواجه شد.

خسروتاج در ادامه با قائم‌مقام وزیر صنایع و معادن عراق دیدار کرد و دو طرف راهکارهای گسترش سرمایه‌گذاری مشترک و ایجاد صنایع مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

«مکی البدیری» در این دیدار تاکید کرد که با سرمایه‌گذاری مشترک می‌شود همکاری‌های اقتصادی بیش از پیش بین دو کشور همسایه، گسترش یابد.

خسروتاج نیز ابراز امیدواری کرد که زمینه برای افزایش بیشتر تبادلات خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور فراهم شود.

وی در همین راستا به عقد یک توافق اقتصادی راهبردی بین دو کشور اشاره کرد و گفت که وجود چنین توافق فراگیری می‌تواند جهشی در تبادلات تجاری و همکاری‌های صنعتی و فناوری بین دو کشور ایجاد کند.

البدیری ضمن استقبال از این ایده، از آمادگی کشورش در ایجاد صنایع مشترک در زمینه‌های کود شیمیایی، پتروشیمی، ساخت انواع کابل، تولید روغن نباتی، مصالح ساختمانی و دیگر صنایع در عراق تاکید کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان شامگاه شنبه در راس هیاتی وارد بغداد شد.

هدف از این سفر توسعه مناسبات همکاری بین دو کشور در بخش‌های مختلف و پیگیری مطالبات شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایرانی فعال در عراق و رفع موانع در توسعه روابط دو جانبه عنوان شده است.

خسروتاج همچنین در این سفر از قائم مقام وزارت صنایع و معادن عراق و مدیران عامل مجموعه‌ای از شرکت‌های عراقی برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد که با موافقت طرف عراقی مواجه شد و مقرر شده است این سفر بعد از ماه مبارک رمضان انجام شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.