کد مطلب: ۱۳۵۱۸۸

۴۰ درصد قطعه‌سازان داخلی کالا تقلبی تولید می‌کنند

40 درصد قطعه‌سازان داخلی کالا تقلبی تولید می‌کنند

رئیس انجمن قطعه‌سازان با تاکید بر اینکه از یک هزار شرکت قطعه‌ساز بازار خودرو، 400 قطعه‌ساز شناسایی نشده‌اند، گفت: این قطعه‌سازان جنس نامطلوب و تقلبی تولید می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز،در برنامه تیتر امشب با تاکید بر اینکه نیاز و کشش بازار به قطعات خودرو و عدم کنترل بازار، باعث تولید نامرغوب و ورود قاچاق کالای خارجی می‌شود، افزود: محصولات تقلبی،عمده ترین مشکل تعمیرکاران خودرو به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:‌ فقط 600 شرکت قطعه ساز شناسایی شده‌اند، که دارای کد هستند و مقید به تولید قطعات داخلی با کیفیت بوده‌اند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان گفت: در حال حاضر وزارت صنایع بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند، که امیدواریم که تولیدات قطعه خودرو به سمت کیفیت مطلوب پیش رود و جلوی قاچاق گرفته شود.

رضایی با اشاره به اینکه جنس قاچاق در بازار 33 درصد قیمت واقعی را کاهش می دهد، گفت: امیدواریم همه قطعات دارای شناسه تولید باشند.

وی از مصرف کنندگان خواست که قطعات داخلی با کیفیت مطلوب استفاده کنند و بیان کرد: برخی مواقع واردکنندگان لوازم و قطعات خودرو در خارج از کشورقطعه خودرو را با بسته بندی و برند اصلی انجام می دهند که تشخیص تقلبی و اصل بودن آن به سختی صورت می گیرد.

رضایی با بیان اینکه قطعه سازان قانونی و برند معروف کد شناسایی و کد رهگیری دارند، افزود: معضل اصلی تولید نامطلوب و قاچاق است. تولید قطعات داخلی با کیفیت مطلوب توان اشباه بازار را ندارند و همین کشش بازار باعث ورود جنس خارجی نامطلوب یا تولید داخلی زیر پله ای و نامرغوب می کند.

وی تاکید کرد: سال گذشته 1 میلیون و 400 هزار خودرو تولید شده است که این حجم خودرو بیشتر از تولید خود به قطعات یدکی نیاز دارند.

رضایی گفت: قطعات نامطلوب باید برگشت داده شوند و روی خودرو سوار نشود، براساس سفارشی که شرکت خودرو ساز به شرکت قطعه ساز می دهد، ابتدا باید براساس الزامات استاندارد و شرایط 8 گانه نمونه سازی شود و این نمونه‌ها آنقدر تکرار می شود تا با کیفیت و قالب نوع اصلی (اورجینال) تطبیق یابد.

رضایی گفت: بیش از 17 نوع خودرو جدید به بازار می آید که براساس شرایط استاندارد تولید و قطعه‌سازی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.