فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۱۳۵۹۱۹

سرمایه‌گذاری یک شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه برای حضور در بازار ایران

سرمایه‌گذاری یک شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه برای حضور در بازار ایران

مدیر بخش کشوری یک شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه خارجی احتمال همکاری با کشورمان را برای تولید مشترک غیرمحتمل ندانست و در عین حال از سرمایه‌گذاری سنگین برای حضور در بازار ایران خبر داد.

لارنس لو درباره احتمال همکاری با ایران برای تولید مشترک افزود: اکنون چنین برنامه‌ای نداریم اما در آینده شاید بتوانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: سرمایه‌گذاری که انجام خواهد شد هم به نفع ما و هم به نفع ایرانیان خواهد بود.

لو خاطرنشان ساخت: اکنون حضور در بازار ایران و عرضه گوشی ساخته شده که نوع جدیدی از گوشی‌های تلفن همراه است، اولویت این شرکت چینی است.

پیشتر رییس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران تولید گوشی تلفن همراه در کشورمان را دارای توجیه اقتصادی ندانسته و گفته بود: تولید داخلی هر محصول باید بر مبنای مزیت نسبی اقتصادی باشد.

غلامحسین کریمی خراسانی گفته بود: تولید گوشی تلفن همراه حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی انجام نمی‌شود و این کشورها تولید را به کشوری مانند چین واگذار کرده‌اند.

کارشناس بازار تلفن همراه ادامه داد: صنعت ساخت گوشی تلفن همراه پیچیدگی‌های فراوانی دارد و علاوه برآن تولید برخی قطعه‌های آن نیازمند دانش تخصصی است که تنها از عهده برخی کشورها بر می‌آید.

کریمی خراسانی به ساخت صفحه ال.سی.دی گوشی‌های تلفن همراه اشاره کرد که تولید آنها به صورت انحصاری در اختیار چند کشور است و حتی چین نیز ناگزیر به خرید از این کشورها است و گفت: ساخت گوشی تلفن همراه در کشورمان هیچ سابقه‌ای ندارد ضمن آنکه در زمینه مونتاژ هم موفق نبوده‌ایم.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی بهترین راهکار را این دانست که شرکت‌های سازنده جهانی را به کشورمان دعوت و تلاش کنیم تا با همکاری آنها برخی قطعه‌های مورد نیاز را که توانایی داریم، تولید کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم تا به توانیم به مرور در این زمینه توانایی‌های خود را افزایش دهیم.

حدود 60 میلیون نفر در ایران از تلفن همراه استفاده می‌کنند و به طور میانگین هر چهار سال یک بار مردم گوشی‌های خود را تغییر می‌دهند، که نشان می‌دهد سالیانه 15 میلیون نفر گوشی خود را به روز می‌کنند.

چنانچه قیمت هر دستگاه تلفن همراه پنج میلیون ریال در نظر گرفته شود، هر سال به طور متوسط 57 میلیارد ریال (5.7 میلیارد تومان) (حدود 2.2 میلیون دلار) بابت تلفن همراه در کشور هزینه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.