کد مطلب: ۲۶۸۶۴۶

مسیر را برای فعالیت مردم در صنایع کوچک هموار کنیم

مسیر را برای فعالیت مردم در صنایع کوچک هموار کنیم

معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی کشور گفت: نیازی به بسترسازی برای ایجاد صنایع کوچک وجود ندارد، بلکه تنها باید بدون پیچیدگی به مردم اجازه فعالیت بدهیم.

احسان فرهی، معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی کشور، در خصوص مقاوم سازی اقتصاد در کسب و کارهای کوچک و متوسط، اظهار کرد: ما از سال 92 ایجاد واحدهای اقتصاد مقاومتی را در عرصه های مختلف امنیت غذایی و بخش کشاورزی آغاز کردیم و با پرداخت تسهیلات با درصد سود کم در سطح کشور این میزان را ارائه دادیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: با ارائه تسهیلات واحدهای اقتصاد مقاومتی شکل گرفتند و ما به تدریج مسائل و مشکلات این واحدها را بررسی کردیم و به این ننتیجه رسیدیم که تنها با ایجاد این گونه واحدها نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

فرهی ادامه داد: در این راستا مجموعه ای با عنوان صنایع تبدیلی ایجاد کردیم که واحدهای اقتصاد مقاومتی را در قالب قطب های صنایع تبدیلی در کل کشور بررسی و دسته بندی کردیم و حدود 450 قطب تولید در صنایع تبدیلی در کل کشور شناسایی کردیم.
معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی کشور گفت: عامل موفقیت ما در راستای اشتغال و ایجاد چنین قطب هایی استفاده از ظرفیت های موجود و مزیت رقابتی در شهرستان ها بوده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک ها و موسسات مالی که تسهیلات قابل ارائه به واحدهای صنعتی به آنها واگذار شده بیشترعلاقمند به اعطای این تسهیلات به واحدهای بزرگ هستند که به عقیده بنده این منابع در جای درست و صنایع تبدیلی و واحدهای خرد روستایی صرف نشده است.
فرهی بیان کرد: نیازی به بسترسازی برای ایجاد مشاغل و واحدهای خرد و متوسط وجود ندارد، بلکه صرفا باید مسیر را مردم هموار کنیم و به آنها بدون پیچیدگی ها و بروکراسی های اداری اجازه فعالیت ها بدهیم.

معاون قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج سازندگی کشور گفت: اگر تسهیلات اعطایی در قالب مشاغل و واحدهای خرد به صورت متمرکز به صاحبان این بنگاه ها واگذار شود و همچنین قطب های صنایع تبدیلی و خوشه ها را ایجاد کنیم قطعا مشکل حوزه تولید مرتفع خواهد شد.

منبع:رادیو گفت‎وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.