کد مطلب: ۵۳۲۰۳۶

رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر در گفتگو با تجارت نیوز:

ایران اقتصاد جام جهانی قطر را باخت

ایران اقتصاد جام جهانی قطر را باخت

به گفته رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر ایران فرصت اقتصادی جام جهانی قطر را از دست داد و برخلاف دیگر رقبایش نتوانست نیازهای این کشور را برای آماده‌سازی زیرساخت‌های بازی‌های فوتبال برطرف کند.

عدنان موسی‌پور، رئیس مشترک اتاق بازرگانی ایران و قطر با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز مسابقات جام‌جهانی فوتبال قطر آماده شده و پروژه‌ها نیز تمام شده یا رو به اتمام است به تجارت‌نیوز گفت: قطر گام‌های آخر آماده‌سازی برای مسابقات جام جهانی فوتبال را برمی‌دارد و این رویداد ورزشی فرصت خوبی برای ایران جهت فعالیت در بخش‌های فنی و مهندسی قطر بود.

موسی‌پور حجم مبادلات تجاری ایران و قطر را ۳۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در سه سال گذشته روابط تجاری ایران و قطر افزایش جزئی داشته اما هرگز سطح تجارت دو کشور قوی نبوده است. هرچند شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها در کاهش روابط اقتصادی کشورها بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: بازار قطر فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی در بخش‌های صنایع ساختمانی، مواد غذایی و صنایع وابسته دارد اما دیپلماسی اقتصادی نامناسب با قطر موجب شده که فرصتهای طلایی بازار این کشور از دست برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.