کد مطلب: ۶۰۳۰۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین واکنش‌ها به خبر کوچ صنایع اصفهان

اولین واکنش‌ها به خبر کوچ صنایع اصفهان

پس از این که استاندار اصفهان اعلام کرد که این استان تنها ۱۰۰ روز آب سد زاینده‌رود برای ۱۰۰ روز کافی است، برخی از کارشناسان گمانه‌زنی کردند که صنایع آب‌بر یکی از دلایل مصرف زیاد آب در اصفهان است و با توجه به سیگنال‌هایی که از اتاق ایران و مجلس می‌رسد، به نظر می‌رسد که قرار است صنایع منتقل شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از این که استاندار اصفهان اعلام کرد که این استان تنها ۱۰۰ روز آب سد زاینده‌رود برای ۱۰۰ روز کافی است، برخی از کارشناسان گمانه‌زنی کردند که صنایع آب‌بر یکی از دلایل مصرف زیاد آب در اصفهان است.

یکی از نمایندگان اصفهان هم در بحبوحه اعتراضات در اصفهان گفته بود که باید همه کارخانه‌های فولاد به لب آب بروند.

یکی از دلایلی که برای انتقال صنایع از مرکز به جنوب برمی‌شمرند، دسترسی به آب‌ برای مصرف صنایع و دسترسی به آب‌های آزاد برای تسهیل صادرات است. این در حالی است که نایب‌‌‌رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران گفته بود که ذوب‌آهن قصد دارد شروع به سرمایه‌گذاری در افغانستان کند.

عقل که نباشد، شهر در عذاب است

تجارت‌نیوز هم در هفته‌ای که گذشت گزارشی درباره صنایع‌آبر اصفهان و احتمال کوچ‌شان از اصفهان منتشر کرد و در ادامه برخی از نظرات مخاطبان، بررسی می‌شود:‌

«ساخت صنایع بزرگ در مناطق امن صورت گرفته است و بهترین راه حل جابجایی کلیه صنایع دودزا از غرب به شرق اصفهان بوده و در کنار آن انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی برای اینگونه صنایع است.»

«قبلا که سدی وجود نداشت بارندگی بسیار زیاد بود عامل بزرگ اصلی خشکسالی اصفهان و چهارمحال سدها هستند.»

«چرا از آب شیرین کن برای رفع مشکل کم آبی استفاده نمی‌شود؟ چطور عربستان بزرگترین آب شیرین کن ها را در اختیار دارد و ایران نه؟»

«اصفهان یه شهر تورستی هست که هنر و زیبایی خاصی داره ای کاش از اول این صنایع آلاینده که آب و هوای اصفهان را نابود کردن یه جای دیگه بنا می‌شدند.»

«عقل که نباشد، شهر در عذاب است»

«به جای افغانستان این صنایع را در نزدیک خلیج فارس سرمایه گذاری کنند.»

«به بهانه بردن صنایع و آب مردم را گول نزنید. به مردم بگید چه بلایی سر اصفهان آوردید و عمق فرونشست چقدر است. مردم باید تا چند سال باید تخلیه شوند؟»

«کارخانه زمزم داخل خود شهر به اندازه یه شهر مصرف اب داره بیشترش هم به این شهر و اون شهر صادر میشه.»

«همه چیز رو فروختید دیگه چیزی جز صنایع مادر نمونده که اونها رو هم به بهانه کم آبی بفروشید.»

« حقابه هیرمند را نتوانستند بگیرند حالا میخوان صنایع مملکت را به افغانستان ببرند! عجب مسئولانی!»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.