کد مطلب: ۱۴۳۵۸۷

منطقه آزاد چابهار ضرر می‌کند

منطقه آزاد چابهار ضرر می‌کند

رئیس هیات‌مدیره جامعه بازاریان و صنوف خدماتی منطقه آزاد چابهار با اشاره به رکود گردشگر در نیمه نخست سال در چابهار، خواستار کاهش نرخ بلیط هواپیما به مقصد چابهار شد.

عباسعلی اکبری با اشاره به رکود بازار در 6 ماهه اول سال اظهار کرد: شرایط اقلیمی و جوی گرم چابهار در نیمه اول سال موجب کمبود گردشگر و متضرر شدن تجار منطقه آزاد چابهار می‌شود.

وی افزود: در نیمه اول سال اکثر گردشگران با هواپیما به چابهار و دیگر نقاط گردشگری جنوب کشور می‌روند که به دلیل نرخ بالای بلیط هواپیما به این بندر، در این مدت رکود گردشگران را در چابهار شاهد هستیم.

به گفته رئیس جامه بازایان منطقه آزاد، با وجود آنکه چابهار از نقاط بکر گردشگرپذیر کشور است اما نرخ بلیط و اقامت در این بندر بسیار بیشتر از بقیه نقاط گردشگرپذیر است، به طوری که نرخ بلیط و اقامت در این بندر 4 برابر کیش و قشم است.

اکبری تاکید کرد: علاوه بر رکود گردشگر‌، آزادسازی نرخ ارز و در پی آن افزایش نرخ عوارض کالا به دو برابر نیز صدمات جبران‌ناپذیری به تجار منطقه آزاد چابهار وارد کرده است.

وی با اشاره ضرر بسیار زیاد سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: تجار منطقه آزاد چابهار در پی افزایش فشارها در حال برنامه‌ریزی برای خروج از منطقه آزاد هستند، به طوری که برخی از نمایندگی‌های برندهای معروف درحال رایزنی برای واگذاری حق امتیاز خود هستند.

‌جامعه بازاریان با 1700 واحدت جاری در قالب 8 مجتمع در پیکره تجاری منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت هستند.

پیش‌تر نیز معاون گردشگری منطقه آزاد چابهار با انتقاد از گران بودن تورهای چابهار گردی گفته بود: بهترین زمان برای گردشگری در چابهار فصول سرد سال است اما به دلیل گران بودن تورهای چابهار فقط در نوروز شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این بندر هستیم.

به گفته نصیر بارکزهی، قیمت تورهای چابهارگردی بالاتر از تورهای ترکیه و دبی است که تعدیل و نظارت بر قیمت‌ها و کمک به آژانس‌های چابهارگردی، از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار در سال 96، سال مقصد گردشگری سیستان و بلوچستان است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.