خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۰۶۰۴

آغاز به‌کار همایش فرصت‎های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی

آغاز به‌کار همایش فرصت‎های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل ریلی

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی امروز یازدهم آذر در تهران آغاز به‌کار­ کرد.

یکی از نقش‌های مهم راه‌‌آهن در جذب سرمایه، فراهم کردن بستر تعامل بین فعالان صنعت و سرمایه‌گذاران و سایر تامین کنندگان مالی از جمله سیستم بانکی، تأمین کننده مالی خارجی، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی است و به همین دلیل تلاش می‌شود در این همایش، جزییات طرح‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری در توسعه خطوط ریلی کشور تشریح شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور، سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار باید به 30 و در جابجایی مسافر به 20 درصد کل کشور برسد و این امر، مستلزم وضع و تشریح قوانین حمایت از سرمایه گذاران و نیز، تشویق سرمایه گذاران به حضور در این بخش به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه صنعت ترانزیت و حمل و نقل کشور است.

از جمله محورهای همایش؛ معرفی بسته‌های تشویقی به منظور کاهش ریسک و افزایش بازدهی راه‌آهن، معرفی ظرفیت‌های بازار سرمایه و تامین مالی، توسعه ایستگاههای مبتنی بر حمل و نقل ترکیبی و همچنین توسعه ترمینال‌ها براساس حمل و نقل ترکیبی و نیز فعال سازی کریدورها و اتصال مراکز تجاری و صنعتی به شبکه ریلی است.

به گفته مسئولان راه آهن در حال حاضر بخش زیادی از پروژه‌های ریلی به دلیل کمبود منابع و اعتبار و یا حتی آماده نبودن پروژه‌ها به اهداف خود نرسیده‌اند بنابراین درصدد طراحی یک فرآیند پربار هستند تا به تعامل زنده، پویا و اثرگذار در حوزه سرمایه گذاری دست یابیم.

در همایش­ امروز ­که در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما در حال برگزاری است، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، جمعی از سرمایه گذاران و از جمله مسئولان شبکه بانکی و فعالان صنعت حمل و نقل ریلی حضور دارند ­و به بررسی ابعاد مختلف سرمایه گذاری از جمله ابعاد حقوقی و اقتصادی این امر می‌پردازند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.