خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۶۸۹۷

اسلامی خبر داد:

افتتاح راه‌آهن قزوین- رشت روز چهارشنبه

افتتاح راه‌آهن قزوین- رشت روز چهارشنبه

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه‌آهن قزوین- رشت در روز چهارشنبه جاری با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: این مسیر ریلی از پروژه‌های کم‌نظیر کشور است.

به گزارش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز پس از آنکه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حضور یافت، به سازمان هواشناسی کشور رفت تا مراسم تودیع و معارفه رؤسای قبلی و فعلی این سازمان را برگزار کند.

با حکم وزیر راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش مسلمان به جای داوود پرهیزگار ریاست سازمان هواشناسی کشور را برعهده گرفته است.

در این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ سازمان هواشناسی بی‌واسطه به زندگی مردم وصل است و هر چه هوشمندتر عمل کند، به ارتقای بهره‌وری در سازمان می‌انجامد.

وی ادامه داد: باید از سرمایه‌ها خوب استفاده کنیم و بدانیم فرصت‌ها برای رشد و پویایی است و عدم پویایی موجب رکود می‌شود.

اسلامی با اشاره به تعهد رئیس‌جمهور در وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر حضور بانوان در کابینه دولت و مدیریت‌های ارشد اظهار داشت: یکی از سازمان‌هایی که می‌توانستیم در آن از مدیریت بانوان استفاده کنیم، همین سازمان هواشناسی بود که خانم تاج‌بخش را از بین کارمندان همین سازمان برای ریاست انتخاب کردیم.

وی گفت: در جهت گسترش ظرفیت و کارآمدی سازمان هواشناسی و منابع انسانی آن، باید توجه خاص وجود داشته باشد. دشمن می‌خواهد ما به سرآمدی نرسیم و ما را متوقف کند، اما ما باید مقتدرانه عمل کنیم.

افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت در چهارشنبه جاری با حضور رئیس‌جمهور

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جمع خبرنگاران به افتتاح خط آهن قزوین- رشت در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور گفت و افزود: یکی از پروژه‌هایی که از دیرباز مورد درخواست مردم بود، اتصال استان گیلان به رشت و اتصال راه‌آهن به شمال قفقاز از طریق رشت بود.

وی بیان کرد: همزمان با افتتاح این خط آهن استراتژیک، پروژه راه‌آهن رشت - آستارا نیز آغاز می‌شود و به این ترتیب یکی از محورهای کریدور ترانزیتی شمال - جنوب از طریق راه‌آهن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اسلامی با تأکید بر اینکه راه‌آهن قزوین - رشت از پروژه‌های فاخر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: این خط ریلی هم از نظر کیفیت و هم از نظر ابنیه، تونل و پلها بی‌نظیر است، مسیر در یک بستر زیبا با مناظر فرح‌بخش عبور می‌کند و مردم که از این مسیر ریلی و قطار آن استفاده می‌کنند، قطعا لذت خواهند برد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.