خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۳۰۲

صادرات فولاد در آستانه توقف/ آیا بانک مرکزی موضع خود را تغییر می‌دهد؟

صادرات فولاد در آستانه توقف/ آیا بانک مرکزی موضع خود را تغییر می‌دهد؟

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: بخشنامه جدید ارزی مبنی بر عرضه ارز صادرات فولاد در سامانه نیما علی‌رغم تمام هشدارهایی که داده می‌شد، اجرایی گردید و نتیجه این است که صادرات در حال توقف است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهادر احرامیان، عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد ایران گفت: اجباری که به عرضه ارز حاصل از صادرات فولاد در سامانه نیما شده، تنها دلیل افت و توقف صادرات در کل زنجیره فولاد است.

وی افزود: سایر چالش‌های موجود هم صادرات فولاد را تحت فشار و کاهش قرار داده بود، اما هیچ چیز مانند تغییر سیاست‌های ارزی صادرات را کند نکرده است.

احرامیان ادامه داد: بخشنامه جدید ارزی مبنی بر عرضه ارز صادرات فولاد در سامانه نیما علی‌رغم تمام هشدارهایی که داده می‌شد اجرایی گردید و نتیجه را شاهد هستید که صادرات در حال توقف است.

عضو هیات‌مدیره انجمن فولاد ایران تصریح کرد: وزارت صمت در این زمینه با ما هم نظر است، اما مسئله این است که بانک مرکزی کاملا حرف خود را می‌زند و چندان انعطافی نشان نداده است و تا زمانی که بانک مرکزی موضع خود را تغییر ندهد، این موضوع حل نمی‌شود.

احرامیان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه‌ای در مورد محدودیت انرژی در آستانه فصل گرما دریافت کرده‌اید، گفت: خیر، هنوز اعلام نشده است، معمولا از نیمه دوم اردیبهشت ماه این مورد مطرح می‌شود؛ البته این موضوع خیلی هم به دمای هوا بستگی دارد، این که گرمای تابستان چقدر شدید باشد بر کاهش و یا قطع برق صنایع تاثیر می‌گذارد

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.