خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۳۸۴۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی درجا می‌زند؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی درجا می‌زند؟

قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جاری و با بازگشایی بازار، نوسان قیمت چشمگیری را تجربه نکرده است. اما با این شرایط در ادامه روزهای باقی‌مانده تعطیلات چه افق دیدی برای قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت سکه هفته اخیر با بازدهی منفی به کار خود پایان داد، اما در مقابل طلا در این هفته افزایشی را تجربه کرد.

در بازار موازی نیز قیمت دلار طی هفته، یعنی نخستین روز بازگشایی بازارها در سال ۱۴۰۳، متاثر از حادثه تروریستی روسیه افزایش هزار تومانی نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته داشت. در ادامه هفته اسکناس آمریکایی کاهش مختصری را تجربه کرد و نوسان محدودی داشت. اما حالا با این شرایط چه افق دیدی برای قیمت طلا و سکه وجود دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

فعالان بازارهای مالی و سرمایه‌ای می‌گویند اگر طی روزهای باقی‌مانده تا تعطیلات، اخبار سیاسی ویژه‌ای روانه بازار نشود قیمت دلار در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

بازار طلا و سکه نیز مانند دیگر بازارهای مالی به قیمت دلار چسبندگی دارد و در صورتی‌که قیمت دلار جهش قیمت ویژه‌ای را تجربه نکند این دو فلز گرانبها نیز در محدوده‌های فعلی درجا خواهند زد.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی پیش از این در خصوص افق دید خود از بازار طلا و سکه در ماه‌های آینده توضیح داده بود: «به‌نظر‌ می‌آید انس جهانی در آینده با روند معقولی به رشد خود ادامه می‌دهد. همچنین گمان می‌رود محدوده 75 تا 90 هزار برای دلار برای قیمت‌گذاری طلا، قیمت معقولی خواهد بود. این در حالی‌ست که سیستم هم برای طلای خود چنین محدوده‌ای را در نظر گرفته بود که آن سبک و سیاق را برای قیمت‌گذاری سکه پیاده کرد.»

قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی هفته

قیمت سکه امامی روز گذشته با اندکی افزایش نسبت به چهارشنبه، روی رقم 38 میلیون و 779 هزار تومان ایستاد. این فلز گرانبها از شنبه چهارم فروردین‌ماه تا پنجشنبه نهم فروردین، 0.01 درصد کاهش قیمت داشته است.

قیمت سکه بهار آزادی اما در کانال 36 میلیون تومانی باقی ماند و این قطعه طلایی در قیمت 36 میلیون و 25 هزار تومان دادوستد شد. قیمت سکه بهار آزادی از ابتدای هفته تا پنجشنبه نوسان چشمگیری را تجربه نکرده است.

قیمت طلای 18 عیار با افزایشی نسبی در مقایسه با روز چهارشنبه روی قیمت سه میلیون و 276 هزار و 700 تومان ایستاد. 

قیمت مثقال طلا نیز نهم فروردین‌ماه، 14 میلیون و 179 هزار تومان ثبت شده است. بازدهی قیمت طلا 18 عیار از شنبه تا لحظه تنظیم این گزارش معادل 0.7 درصد برآورد می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.