کد مطلب: ۹۰۷۷۳۶

گنده هرات، قیمت دلار را در ایران پایین می‌آورد؟ سناریوی خارج کردن خریداران از بازار

 گنده هرات، قیمت دلار را در ایران پایین می‌آورد؟ سناریوی خارج کردن خریداران از بازار

از منظر تحلیلگران، سناریوی کاهش قیمت دلار هرات تا کانال 62 هزار تومان به صورت پله‌ای و نوسان رفت و برگشتی خواهد بود تا هم خریدار را از بازار خارج کند و هم فروشنده دچار ضرر شود.

قیمت دلار در هرات  کاهش یافت. قیمت دلار در هرات تا کانال 62 هزار تومان به صورت پله‌ای و نوسان رفت و برگشتی خواهد بود  اما نتوانست این مرز حساس را حفظ کند و به سمت پله‌های بالاتر برود.دربازار دلار رسم است که گفته می شود هرگاه گنده هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

مادامی‌ که قیمت دلار هرات زیر این مرز مهم باشد، بازار در بالایی‌ها فروشنده است. از منظر تحلیلگران، سناریوی کاهش قیمت دلار هرات تا کانال 62 هزار تومان به صورت پله‌ای و نوسان رفت و برگشتی خواهد بود تا هم خریدار را از بازار خارج کند و هم فروشنده دچار ضرر شود. البته شرط ورود قیمت دلار هرات به کانال 62 هزار تومان تثبیت قیمت درهم در زیر 17 هزار و 400 تومان است.

هرگاه گنده  هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

دلار هرات همیشه برای بازار ارز داخلی اهمیت داشته، تا جایی که وقوع هر حادثه‌ای در افغانستان، به سرعت روی نرخ این ارز پرطرفدار در هرات و سپس ایران اثر می‌گذارد.

نمی‌توان بازارهای ارزی کشورهای مختلف، به خصوص ایران و کشورهای همسایه، را به هم بی‌ربط دانست. با توجه به این مسئله و به نظر کارشناسان، می‌توان گفت رابطه بازارهای ارزی به نوعی شبیه به قانون ظروف مرتبطه است. زیرا هر اتفاقی که در بازار ارزی هرات به وجود می‌آید، به سرعت در ایران منعکس می‌شود و عکس این موضوع نیز اتفاق می‌افتد.

از منظر تحلیلگران سناریوی کاهش قیمت دلار هرات تا کانال 62 هزار تومان به صورت پله‌ای و نوسان رفت و برگشتی خواهد بود. البته شرط ورود قیمت دلار هرات به کانال 62 هزار تومان تثبیت قیمت درهم زیر 17 هزار و 400 تومان است.

اولین سیگنال کاهش به بازار ارز و سکه سه‌شنبه از سمت اونس طلای جهانی صادر شد. قیمت اونس طلای جهانی از روز دوشنبه بر مدار کاهش بوده و طی این دو روز نزدیک به 70 دلار از دست داد. در روز سه‌شنبه پس از نفوذ قیمت اونس طلا به زیر محدوده حمایتی 2330 دلاری، قیمت طلا و سکه کاهشی شدند.

پس از بازار سکه و طلای آب‌شده، قیمت دلار با یک وقفه شروع به کاهش کرد و کف حمایت 63 هزار و 800 تومان را در پشت خط از دست داد. در مجموع در روز سه‌شنبه قیمت طلای آب‌شده و قیمت دلار هرات کف حمایتی مهمی را از دست دادند و قیمت سکه به کانال 42 میلیون تومان رفت. به عقیده معامله‌گران دو عامل تزریق بازارساز و افت قیمت اونس در معاملات سه‌شنبه موجب کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه شد.

قیمت دلار هرات روز سه‌شنبه را در 64 هزار و 100 تومان آغاز کرد؛ با روند کاهشی درهم همراه شد و این کانال را از دست داد. گرچه قیمت دلار هرات در معاملات روزانه در بالای کف حمایتی 63 هزار و 800 تومان بسته شد، اما قیمت دلار فردایی در پشت خط این مرز حمایت را از دست داد و تا 63 هزار و 400 تومان پایین رفت. قیمت دلار هرات در پشت خط 63 هزار و 570 تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات در 17 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و با کاهش در 17 هزار و 500 تومان بسته شد. قیمت دلار برآورد شده از درهم، 64 هزار و 225 تومان محاسبه می‌شود که تقریبا با دلار تهران یر به یر بود. شکاف قیمت دلار برآورد شده از درهم و دلار هرات نزدیک به 600 تومان است که نشان می‌دهد قیمت درهم از کاهش قیمت دلار در معاملات پشت خطی عقب افتاده است.

قیمت تتر نیز در معاملات سه‌شنبه، کانال 65 هزار تومان را از دست داد و تا مرز حمایت 64 هزار و 600 تومان پایین آمد. اگر تتر این مرز را از دست بدهد می‌تواند با کاهش بیشتر وارد کانال 63 هزار تومان شود.

به عقیده تحلیلگران تکنیکال با از دست رفتن مرز حمایت 63 هزار و 800 تومان در قیمت دلار هرات، نرخ دلار می‌تواند با کاهش به سمت کف 62 هزار تومان حرکت کند. اولین مرز حمایتی بازار 63 هزار و 300 تومان است و مرز مقاومتی مهم بازار 63 هزار و 800 تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.