کد مطلب: ۹۰۴۴۴۴

بیشترین دستمزد در اروپا را کدام فوتبالیست می‌گیرد؟

بیشترین دستمزد در اروپا را کدام فوتبالیست می‌گیرد؟

نگاهی به پردرآمدترین بازیکنان اروپا نشان می‌دهد که هنوز باشگاه‌های نامدار دنیا چه مقدار پول‌های نجومی خرج می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نفر اول فهرست بیشترین دستمزد متعلق کیلیان امباپه است. او همین الان به صورت ماهانه ۶ میلیون یورو از پاریس دریافت می‌کند که نجومی‌ترین دستمزد تاریخ یک فوتبالیست در اروپاست. 

پس از امباپه با فاصله زیاد، هری کین قرار دارد. ستاره انگلیسی که در بایرن مونیخ به صورت ماهانه ۲.۱ میلیون عایدی دارد که تقریبا ۸۰ هزار یورو بیشتر از نفر بعدی یعنی کوین دی‌بروینه از منچسترسیتی است.

یک سیتیزن دیگر نیز در لیست حضور دارد که ارلینگ هالند است با دستمزد ماهانه ۱.۹ میلیون یورو و سپس نوبت به غول‌های اسپانیایی می‌رسد.

الان بیشترین دستمزد رئال با ۱.۸ میلیون در انحصار داوید آلابا و برای بارسا هم با ۱۰ هزار یورو کمتر از مدافع اتریشی، متعلق به روبرت لواندوفسکی است. 

نکته جالب، حضور دو بازیکن منچستریونایتد در بین ۱۰ نفر اول است. یکی کاسمیرو، هافبک برزیلی شیاطین سرخ است که ماهانه ۱.۷ میلیون حقوق می‌گیرد و دیگری هم‌تیمی سابق او در رئال یعنی رافائل واران که ۵ هزار تا کمتر از منچستر می‌گیرد. 

محمد صلاح هم در لیست هست که از لیورپول ۱.۷ میلیون یورو به صورت خالص دریافتی دارد. 

بیش از نیمی از نفرات پردرآمد فوتبال اروپا متعلق به فوتبال انگلیس است که این موضوع تفاوت سطح این لیگ با دیگر لیگ‌های برتر قاره را نشان می‌دهد.

 

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.