خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۵۳۰۹

بررسی حاشیه‌های کمپین «خوب چیزیه!»

بررسی حاشیه‌های کمپین «خوب چیزیه!»

طبق پیگیری‌ها و تماس‌های تجارت‌نیوز با طرحان کمپین «خوب چیزیه» در فضای آنلاین مشخص شد که یک شرکت خوش‌نام و معتبر ارائه‌دهنده اینترنت پشت این کمپین قرار دارد که هدفشان رقم زدن یک تجربه کاربری رضایت‌بخش در خدمات اینترنتی است.

مدتی است که یک کمپین آنلاین تبلیغاتی برای ارائه خدمات نوین اینترنتی به راه افتاده است. احتمالا بنر تبلیغاتی آن را در فضای تبلیغی چندین سایت معتبر و پربازدید ایرانی دیده‎اید. با کلیک بر روی این بنر -که عنوان «خوب چیزیه!» بر آن نقش بسته- وارد یک صفحه فرود(landing page) می‌شویم که اطلاعات تلفن و ایمیل را از کاربر می‌خواهد و وعده یک سرویس اینترنتی جدید را می‌دهد:
«این یک سرویس جدید اینترنت است که برای اولین بار در ایران ارائه خواهد شد. از طریق این سرویس متفاوت، اینترنتی با قابلیت شخصی سازی اپلیکیشن‌ها را تجربه خواهید کرد. در سرویس جدید این امکان وجود دارد که بی‌نهایت از اپلیکشن‌های مورد علاقه خود مانند تلگرام، اینستاگرام و … استفاده کنید بدون آنکه از حجم اینترنت شما کاسته شود. جهت ثبت نام اولیه در این سرویس، لطفا شماره خط ثابت و ایمیل خود را ثبت نمایید.»

مدتی از آغاز به کار این کمپین تبلیغاتی نگذشته که شایعاتی بر علیه آن در فضای مجازی دست به دست ‌شد و به کاربران اخطار می‌داد در صورت وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره تلفن و ایمیل، امنیت شما مخدوش شده و ممکن است از اطلاعات شما بر علیه‌تان استفاده شود. اینها نمونه متونی است که اخیرا برای برخی از کاربران در نرم‌افزارهای اطلاع‌رسان مثل تلگرام ارسال شده است:

«تبلیغی با عنوان خوب چیزیه با ادعای اینکه مصرف اینترنت شما را رایگان می‌کنیم، در حال تبلیغ در محیط تلگرام است و بنظر خطرناک می‌رسد چون بدون مشخص بودن شخص، شرکت یا مجموعه‌ای که پشت این موضوع است، مشغول جمع‌کردن شماره تلفن ثابت و ایمیل افراد است یعنی کلیدواژه‌ی اکثریت فعالیت‌های آنلاین هموطنان ما».

1 2

یا:

«اگر همچین پیامی و پیام‌های مشابه دیگری در تلگرام دریافت کردید، لطفا اطلاعات شخصی خود را وارد نکنید. برای دوستان خود ارسال کنید».

البته برخی از کاربران نیز تحت تاثیر پست‌های مذکور که در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پیام‌رسان ردوبدل می‌شود، نگرانی‌هایی را ابراز کرده‌اند و بعضا با وجود تمایل به ثبت نام برای این سرویس، از این کار اجتناب کرده‌اند.

2 1

رسانه تجارت‌نیوز به بهانه این خبر و حواشی آن، تحقیقاتی را پیرامون این سرویس و ارائه دهندگان آن انجام داد. طبق پیگیری‌ها و تماس خبرنگار تجارت‌نیوز با طراحان این کارزار تبلیغاتی، مشخص شد که این خدمات متفاوت را یکی از تامین‌کنندگان معتبر و نام‌آشنای اینترنت کشور طراحی و ارائه کرده است.

روشی که این شرکت برای معرفی سرویس خود و جلب توجه کاربران تبلیغ می‌کند، روشی مرسوم در دنیای تبلیغات است. این که خدماتی جدید را با نام و نشانی بدیع و ناآشنا به مخاطب معرفی کنیم و رفته‌رفته به وسیله تغذیه مخاطبان با اطلاعات بیشتر، این نام و نشان را به یک برند شناخته شده تبدیل کنیم.

بنابراین، برخلاف آنچه شایعات و خبرهای ناموثق درباره این سرویس می‌گویند، هیچگونه خطر امنیتی و اطلاعاتی کاربران را تهدید نمی‌کند. در واقع شما در روند طبیعی ثبت‌نام برای یک سرویس اینترنتی جدید قرار دارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.