خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۹۹۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ رونمایی شد/ تحولی عظیم در طراحی

هیوندای سانتافه 2024 رونمایی شد/ تحولی عظیم در طراحی

سانتافه، از همان نسل دوم تولید مورد توجه ایرانیان قرار داشت. حال نسل پنجم این خودرو با نام هیوندای سانتافه 2024 رونمایی شده که بار دیگر بازار کراس‌اوورها را ازآن خود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت هیوندای روز گذشته به صورت رسمی از اولین نسخه نسل پنجم سانتافه 2024 رونمایی کرد. این خودرو نسبت به نسل چهارم، سوم و حتی نسل دوم تغییرات اساسی داشته و هیچ شباهتی به نسل‌های پیشین خود ندارد.

نسل دو و سه این کراس‌اوور در بازار ایران فروخته شد که می‌توان گفت هر دو نسل آن، جزو موفق‌‌ترین خودروهای وارداتی به شمار می‌رود. سانتافه 2024 از جدیدترین زبان طراحی این شرکت بهره می‌برد که شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد.

مشخصات فنی

شرکت هیوندای هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی سانتافه 2024 منتشر نکرده اما در بخش بعدی به برخی از اطلاعات احتمالی این خودرو اشاره می‌شود.

اطلاعات مربوط به پیشرانه این خودرو به صورت رسمی مشخص نشده اما از نوشته 2.5T که در عکس‌های منتشر شده از پشت خودرو به چشم می‌خورد، می‌توان فهمید، احتمالاً از همان پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ که برای سانتافه نسل قبل استفاده شده بود، روی این خودرو نیز قرار گیرد.

این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 280 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که از طریق یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه به محورهای جلو و عقب منتقل می‌شود. به احتمال قوی نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی این خودرو نیز توسط هیوندای عرضه شود.

طراحی ظاهری

همان طور که اشاره شد، سانتافه 2024 از زبان طراحی جدید هیوندای بهره می‌برد و شباهت بسیاری به هیوندای اکستر دارد که به تازگی برای بازار هند معرفی شد. این امر باعث شده که ظاهر جلویی خودرو بیش از پیش به شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی شبیه شود. چراغ‌های جلو به صورت حرف انگلیسی H طراحی شده که بیان‌گر حرف اول هیوندای است.

از نمای جانبی رینگ‌های 21 اینچ به همراه لاستیک پهن 245 میلی‌متری، یک چهره بزرگ و خشن به خودرو بخشیده است.

جلوی سانتافه 2024

اما نمای پشتی شاید زشت‌ترین بخش این طراحی باشد. طرح صاف و یک‌دست درب صندوق به همراه چراغ‌های ساده مستطیلی، هیچ هم‌خوانی با بخش جلو و جانبی ندارد و احتمالاً در نسخه‌های بعدی نسل پنجم برطرف شود.

پشت سانتافه 2024

طراحی داخلی

قسمت داخلی سانتافه 2024 نیز مشخص است که سعی شده شبیه به شاسی‌بلندهای آفرودی همچون بنز G کلاس، تویوتا FJ کروزر و… طراحی شود. داشبورد صاف و یک دست به همراه کنسول میانی ساده، نمایشگر یکپارچه داشبورد میانی و پشت آمپر، همگی نشان دهنده استفاده از المان‌های به روز هیوندای در این خودرو است.

داخل سانتافه 2024

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

به دلیل اینکه اطلاعات دقیقی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی سانتافه 2024 منتشر نشده، نمی‌توان در این باره اظهار نظر دقیقی داشت. اما از عکس‌های منتشر شده می‌توان فهمید که دو عدد وایرلس‌شارژ و پورت‌های تایپ C زیادی در قسمت کنسول میانی کار شده است.

از سوی دیگر محصولات سانتافه جزو محصولات آپشنال هیوندای به شمار می‌رود و احتمالاً در این نسخه نیز شاهد امکانات کاملی باشیم.

قیمت هیوندای سانتافه 2024

همانند اطلاعات فنی، قیمت دقیق این شاسی‌بلند نیز فعلاً مشخص نشده است. اما طبق ادعای کارشناسان خودرو، قیمت پایه سانتافه 2024 از حدود 30 الی 35 هزار دلار آغاز می‌شود و در فول‌ترین حالت ممکن، می‌تواند تا 50 هزار دلار نیز افزایش یابد.

بنابراین باتوجه به محدودیت 20 هزار یورو در واردات خودرو، بعید به نظر می‌رسد که شاهد ورود سانتافه جدید به بازار داخل کشور باشیم.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.