کد مطلب: ۶۹۹۲۵۹

ثبت شرکت در ایران با موسسه ثبت ونک

ثبت شرکت در ایران با موسسه ثبت ونک

نخستین مرحله برای تاسیس یک شرکت ثبت قانونی آن است. در گذشته ثبت شرکت علاوه بر داشتن مراحل اداری و قانونی بسیار، امری زمانبر بود.<br /> اما امروزه انجام این کار به سهولت انجام می گیرد.

ثبت شرکت در ایران

نخستین مرحله برای تاسیس یک شرکت ثبت قانونی آن است. در گذشته ثبت شرکت علاوه بر داشتن مراحل اداری و قانونی بسیار، امری زمانبر بود.
اما امروزه انجام این کار به سهولت انجام می گیرد.

کافی است مدارک و اطلاعات لازم را در اختیار کارشناسان مجرب قرار داده و آنها ثبت شرکت را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند.

9 10

ثبت شرکت در ایران

واژه شرکت به معنی شریک شدن دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به منظور انجام فعالیتی اقتصادی است که بسته به نوع آن می تواند تجاری ، غیر تجاری ، بازرگانی ، یا غیره باشد.
حال این شرکت ها برای انجام هرگونه فعالیتی اعم ازانجام معاملات ، بستن قرار داد با دیگر شرکت ها ، شرکت در مناقصات و مزایده ها و کارهایی از این قبیل نیازمند ثبت شرکت خود به صورت قانونی هستند.
در صورت نیاز به مشاوره در امور ثبتی ، مشاورین ثبت ونک با سالها تجربه پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان میباشند : ۰۲۱۸۷۷۹۰

مزایای ثبت شرکت

ثبت قانونی شرکت ها دارای مزایای بسیاری است.

ازجمله می توان به نظم و سامان دهی شرکت و همچنین وجهه قانونی آن اشاره کرد. علاوه بر این ها ، اشخاص ، نهادها ، و دولت اعتماد بیشتری به شرکت خواهند داشت و شرکت می تواند از وام و تسهیلات بانکی از بانک ها و موسسات داخلی و خارجی بهره مند شود و همچنین امکان دریافت نمایندگی خواهد داشت.
از دیگر مزایای ثبت شرکت مشخص بودن حق و حقوق کلیه شرکای آن است و در صورت انصراف هر یک از شرکا کسب و کار منحل نشده و به سادگی توسط اشخاص دیگر جایگزین می شود.

انواع شرکت

به طور کلی شرکت ها به دو نوع تجاری و مدنی تقسیم بندی می شوند.
شرکت های تجاری که فعالیت شان امور بازرگانی و تجاری بوده و هدف آنها کسب سود و منفعت مالی و تقسیم آن میان اعضای شرکت است به ۷ نوع تقسیم بندی می شوند :
• شرکت سهامی (عام یا خاص)
• شرکت با مسئولیت محدود
• شرکت تضامنی
• شرکت مختلط غیر سهامی
• شرکت مختلط سهامی
• شرکت نسبی
• شرکت تعاونی تولید و مصرف
دسته دوم شرکت ها ، شرکت های مدنی هستند که از اجتماع مالکین متعدد چه حقیقی و چه حقوقی به منظور در هم آمیختن سهم الشرکه ی نقدی و غیر نقدی افراد به وجود می آیند.

ثبت شرکت سهامی خاص

8 11

ثبت شرکت سهامی خاص

در این نوع شرکت تجاری ، مسئولیت هر فرد با توجه به مقدار سرمایه ای که به شرکت آورده تعیین می شود.
سرمایه این شرکت ها به سهام تقسیم شده و هر شخص به اندازه سهام خود به شرکت متعهد و مسئول است.
تعداد اعضای این نوع شرکت باید حداقل از سه نفر سهام دار و دو نفر بازرس تشکیل شده باشد تا بتوان آن را ثبت کرد.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل ۱۰۰ هزار تومان می باشد که در زمان ثبت شرکت ۳۵ درصد آن باید به بانک واریز شود.

در این نوع شرکت سهام ها به راحتی قابل انتقال هستند اما نمی توان از آنها در بازار بورس استفاده کرد. علاوه بر این ، درج عبارت سهامی خاص در ادامه نام شرکت در کلیه اوراق و مدارک و آگهی ها الزامی است. در شرکت سهامی خاص مدیران باید از میان سهام داران شرکت انتخاب شوند و می توانند دو سال در سمت خود باقی مانده و سپس آن را تمدید کنند.

ثبت شرکت سهامی عام

در شرکت سهامی عام بخشی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین می شود.
در این نوع شرکت در ابتدای تاسیس ۲۰ درصد سرمایه توسط سهام داران تامین می شود که ۳۵ درصد این مبلغ به حساب بانک واریز می گردد.
اخذ تصمیمات در این شرکت ها از طریق هیئت مدیره انجام می شود و برای خرید و فروش و مبادلات نیاز به کسب رضایت از کلیه سهام داران نیست.
در شرکت سهامی عام به حداقل ۵۰۰ هزار تومان سرمایه نیاز است تا بتوان آن را به طور قانونی ثبت نمود.
لازم به ذکر است که سهام در این نوع شرکت ها از طریق بورس داد و ستد می شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود که از پر طرفدار ترین شرکت ها شمرده می شود، حداقل دو شریک مورد نیاز است.
اشخاصی که می خواهند شرکت بازرگانی ثبت کنند این نوع شرکت را انتخاب می کنند. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰ هزار تومان است.
در این نوع شرکت می توان اعضائ هیئت مدیره را به مدت محدود تعیین کرد و در هر زمانی قابل تعویض می باشند.

ثبت شرکت تضامنی

شرکت های تضامنی محبوبیت چندانی ندارند زیرا موضوعاتی که میتوان با آن شرکت تضامنی تاسیس کرد محدود هستند. در این شرکت ها نیز حداقل دو شریک برای ثبت شرکت لازم است که حتما باید نام یکی از شرکا در اسم شرکت وجود داشته باشد. در شرکت های تضامنی محدودیت زمانی برای انتصاب مدیران وجود ندارد و شرکت به بازرس هم نیاز ندارد.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

شرکتی که با نام مخصوص میان یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود و برای فعالیتی تجاری تشکیل می شود شرکت مختلط غیر سهامی گویند. این نوع شرکت بدون انتشار سهام تشکیل می گردد.

ثبت شرکت مختلط سهامی

این نوع شرکت تحت نامی مخصوص میان عده ای شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می گردد.

ثبت شرکت نسبی

در این نوع شرکت تجاری شرکا و مدیران اهمیت زیادی دارند. شرکا در قبال شرکت ضامن هستند و مدیران نیز از میان همان شرکا انتخاب می شوند .این مدیران مانند وکلای شرکت هستند و باید از حقوق شرکت دفاع کرده و در مقابل هیئت مدیره و سهام داران پاسخگو باشند. برای ثبت این نوع شرکت حداقل ۲ نفر سهام دار باید وجود داشته باشند.

ثبت شرکت تعاونی تولید و مصرف

شرکت تعاونی نوعی شرکت تجاری است که حداقل ۷ نفر برای تاسیس شرکت مورد نیاز است. در این شرکت ها ، سهام بطور یکسان میان شرکا تقسیم می شود. برای ثبت شرکت تعاونی باید از ابتدا از اداره تعاون مجوز گرفته شود.

نکته :

لازم است متذکر شوم ، برای ثبت شرکت دانش بنیان ، ابتدا باید یک شرکت در قالب یکی از انواع شرکت ها را به ثبت برسانید با ثبت شرکت مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، ثبت شرکت سهامی خاص ، موسسات غیرتجاری و یا انواع دیگر شرکت ها به ثبت رسانده و سپس برای دانش بنیان نمودن این شرکت اقدامات لازم را گام به گام انجام دهید.

7 10

vanak.jpg

مراحل ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت شامل سلسله مراتب خاصی بوده که باید طبق مراحل زیر طی شود :
• انتخاب نوع شرکت
• تعیین سهام داران شرکت
• تعیین سرمایه اولیه شرکت
• مشخص کردن فعالیت شرکت
• انتخاب نام شرکت
• مشخص کردن سمت اعضای شرکت
• آماده کردن مدارک لازم
• ثبت نام و درخواست اینترنتی
• ارسال مدارک و نامه تایید نام اداره
• مراجعه به اداره ثبت شرکت ها برای امضا و تحویل اوراق
• پرداخت وجوه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار
برای کسب اصلاعات بیشتر درمورد اخذ مجوز و کلیه مراحل ثبت شرکت خود می توانید با مشاورین ثبت ونک با شماره تلفن زیر تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
۰۲۱۸۷۷۹۰
www.vanak.org
www.vanak.ir

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.