فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۳۲۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو به چه سمتی خواهد رفت؟

قیمت خودرو به چه سمتی خواهد رفت؟

از صبح امروز با انتشار خبر درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، نگرانی‌ها در مورد احتمال صعودی شدن بازارها بیشتر شده است. در این باره عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز آینده بازار خودرو را پیش‌بینی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته با انتشار خبر مربوط به احتمال وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، نرخ ارز در بازار آزاد به طرز چشمگیری صعودی شد. همین موضوع باعث شد نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت خودرو و سایر بازارهای موازی افزایش یابد.

روند قیمت خودرو پس از درگذشت ابراهیم رئیسی

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز آینده بازار خودرو را پس از درگذشت ابراهیم رئیسی چنین پیش‌بینی کرد: شاید پیش از این به صورت احتمالی در مورد روند بازار خودرو صحبت می‌شد، اما اکنون با اطمینان خاطر می‌توان گفت قیمت‌ها نوسان خاصی نخواهند داشت؛ زیرا مردم یک نکته را متوجه شده‌اند؛ اولاً افرادی که سرمایه‌گذار بوده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که بازار خودرو نیز همانند بورس، محل قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری نیست.

او ادامه داد: آن دسته از افرادی هم که در حد یک یا دو دستگاه خودرو خرید و فروش می‌کنند، سراغ محصولات مونتاژی صفرکیلومتر بازار رفته‌اند؛ چراکه موعد تحویل شرکت‌های مونتاژکار به چند ماه کاهش پیدا کرده و حاشیه سود چند صد میلیون تومانی برای خریدار دارد و کسانی که عجله دارند می‌توانند با مراجعه به بازار، خودرو مورد نظر را خریداری کنند.

جعفری گفت: خودروهای وارداتی که پیش از این حواله‌هایشان با قیمت‌های بالا معامله می‌شد در حال حاضر اقبالی نمی‌بینند و آن دسته از افرادی که این حواله‌ها را خریداری کرده‌اند، حاضر به فروش امتیاز خودرو وارداتی با سودی جزئی هستند.

او در پایان اظهار کرد: امروزه مصرف‌کننده به دنبال خودرو آپشنال و قدرتمند است و دیگر نمی‌توان او را با گزینه‌هایی همچون سازگاری با سوخت ایران و کیفیت متریال داخلی گول زد. اما معمولاً شرکت‌های واردکننده خودرو، آن شرکت‌هایی هستند که تیراژ پایینی دارند، هیچ تبلیغی روی محصولات نمی‌کنند و همچنین به دلیل سقف ارزی واردات، خودروهای لوآپشن در سطح جهانی محسوب می‌شوند. بنابراین با توجه به اینکه خودروهای وارداتی در ابتدا قیمت‌های گزافی داشتند، امروزه افت قیمت قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تقاضای چندانی در بازار ندارند.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.