خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۶۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دومین جنگ بزرگ استیبل‌کوین‌ها با حضور دلار بایننس

دومین جنگ بزرگ استیبل‌کوین‌ها با حضور دلار بایننس

ارزهای دیجیتال باثبات، همواره یکی از پرطرفدارترین رمزارزهای بازار هستند. در میان این دسته از رمزارزها، سهم استیبل‌کوین صرافی بایننس با نام دلار بایننس، به سرعت در حال رشد است.

هستی میقاتی - به گزارش تجارت‌نیوز ، صرافی بایننس در تاریخ ۶ سپتامبر اعلام کرد که رمزارز‌های USD Coin، پکسوس (USDP) و دلار دیجیتالی (TUSD) را به صورت اتوماتیک به دلار بایننس (BUSD) تبدیل خواهد کرد. با این اقدام صرافی بایننس، سهم دلار آن در کل بازار استیبل کوین‌ها از ۱۰٫۱ درصد به ۱۵٫۴۸ درصد افزایش یافته است.

سهم دلار بایننس

با جلو انداختن برنامه‌ تبدیل اتوماتیک گروهی از استیبل‌کوین‌ها به دلار بایننس در این صرافی، سهم ارزش بازاری این استیبل‌کوین تنها در چند ماه، رشد زیادی پیدا کرده است. گفتنی است، این اقدام در جهت بهبود نقدینگی و کارایی بازار انجام شده است. به گفته‌ سم بنکمن، مدیرعامل صرافی رمزارز FTX، رشد سهم دلار این صرافی می‌تواند جرقه‌ای برای شروع دومین جنگ بزرگ استیبل‌کوین‌ها باشد.

یک روز پس از اعلام خبر تبدیل اتوماتیک استیبل‌کوین‌ها، به گزارش Coin Metrics، سهم دلار بایننس از تمام استیبل‌کوین‌ها از حدود ۱۰٫۱ درصد در ۷ سپتامبر به ۱۵٫۴۸ درصد افزایش پیدا کرد. ارزش بازاری (Market Cap) دلار بایننس طی سی روز گذشته، بیش از ۳٫۳ درصد رشد کرده و به ۲۱٫۷ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که استیبل‌کوین محبوب تتر هنوز بیشترین ارزش بازاری در میان استیبل‌کوین‌ها و معادل ۶۸٫۴ میلیارد دلار را در اختیار دارد. ارزش بازاری استیبل‌کوین USD Coin نیز ۴۳٫۹ میلیارد دلار ثبت شده است.

سهم استیبل‌کوین‌ها

استیبل‌‌کوین‌های متفاوتی در بازار وجود دارند اما تتر بالاترین سهم معادل ۴۸ درصد را میان استیبل‌کوین‌های دیگر دارد. این سهم از سال در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸ درصد بوده و تا به امروز حدود ۴۵ درصد افت داشته است. در مقابل سهم USD Coin در بازار استیبل‌کوین‌ها رشد داشته و از ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۲ میلادی رسیده است.

در ادامه دلار بایننس نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده و سهم آن از بازار استیبل‌کوین‌ها در همین بازه ۳۰ برابر و از ۰٫۵ درصد به ۱۵٫۴۸ درصد در سال جاری میلادی رسیده است. از نظر سم بنکمن، افزایش سهم BUSD ادامه پیدا خواهد کرد و این رمزارز برای سلطه بر استیبل‌کوین‌ها خواهد جنگید.

روند دلار بایننس

استیل‌کوین دلار بایننس (BUSD)، توسط Paxos و Binance و با پشتیبانی از دلار آمریکا طراحی شده است. این رمزارز برای معاملات خود کارمزدی دریافت نمی‌کند. دلار این صرافی از سپتامبر ۲۰۱۹ در بازار معامله می‌شود. از سال ۲۰۱۹ تاکنون، بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت ثبت شده برای این استیبل‌کوین به ترتیب برابر با ۱٫۰۱۵۲ و ۰٫۹۷ دلار بوده است. ارزش بازاری این رمزارز از زمان انتشار آن به ۲۱٫۶۴ میلیارد دلار در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.