خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۸۴۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

موضع نخست وزیر جدید بریتانیا درباره رمزارز‌ها

موضع نخست وزیر جدید بریتانیا درباره رمزارز‌ها

نخست وزیر جدید بریتانیا، ریشی سوناک یکی از خوشبینانه‌ترین افراد در حوزه‌ی استفاده از رمزارز‌ها در دولت بریتانیا است. با آمدن این فرد، بسیاری از کاربران دنیای کریپتو ابراز خوشحالی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جوان‌ترین نخست وزیر بریتانیا در ۲۰۰ سال اخیر، نظرات و موضع خود درباره بکارگیری از رمزارز‌ها در سیستم‌های ملی کشور را مشخص کرده است. او یکی از نخست وزیران بریتانیا است که چشم‌انداز مثبتی برای رمزارز‌ها متصور است.

خوش‌بینی درباره آینده رمزارزها

ریشی سوناک ۴۲ ساله، سرمایه‌گذار بانکی اسبق و نخست وزیر جدید بریتانیا از حزب محافظه‌کار این کشور است. او به مدت دو سال در مقام رئیس خزانه بریتانیا و از سال ۲۰۱۵، یکی از اعضای پارلمان ریچموند بوده است. او همانند هم‌نسل‌های خود از طرفداران رمرزارزها است.

در گزارش بانک آمریکا مشخص شده است که جوانان بیشتر از بقیه افراد رمزارز‌ها را در سبد پرتفوی سرمایه گذاری خود قرار می‌دهند. افراد ۲۱ تا ۴۲ ساله اغلب باور دارند که رمزارز‌ها دارایی‌هایی هستند که استعداد رشد بالایی دارند. این گروه بیش از ۱۵ درصد پرتفوی خود را به رمزارزها اختصاص می‌دهند در صورتی که این رقم در افراد بالای ۴۲ سال کمتر از ۲ درصد است.

اقدامات سوناک درباره رمزارزها

ریشی سوناک با مقامی که پیدا کرده است می‌تواند توسعه استفاده از رمزارز‌ها را در بریتانیا عملی کند. اقدامات آتی او می‌تواند مرتبط با مهاجرت از وب۲ به وب۳، قوانین جدید استفاده از رمزارز‌ها و گسترش متاورس باشد. او در سخنرانی خود اعلام کرده است که قصد دارد بریتانیا را تبدیل به قطب تکنولو‌ژی‌های رمزارزی جهان کند. ریشی سوناک از ضرابخانه سلطنتی بریتانیا درخواست کرده است که تا تابستان ‌پیش‌رو، ساخت ان‌اف‌تی خاصی (توکن غیرقابل تعویض) را به اتمام برساند.

نظرات پیشین سوناک در حوزه رمزارز‌ها

در سال ۲۰۲۰، سوناک قصد خود برای اولویت دادن به تکنولوژی مالی و ایجاد رمزارز‌ملی (CBDC) را اعلام کرده بود. او باور دارد که با این اقدامات می‌توان کشور‌ را با تکنولوژی جهان همراه کرد. او در بهار سال جاری به ضرابخانه ملی بریتانیا دستور داد ان‌اف‌تی‌هایی با پشتیبانی دولت، ساخت و عرضه کنند.

با وجود اینکه قدم اول نخست وزیر جدید بریتانیا در حوزه رمزارز‌‌ها هنوز مشخص‌ نیست، اما با توجه به سیاست‌های مثبت اتحادیه‌ی اروپا و ارائه‌ی چهارچوب استفاده‌ از رمزارز‌ها توسط کاخ سفید، پیش‌بینی می‌شود که بریتانیا نیز برای عقب نماندن از این موج، اقدامات مثبتی در جهت گسترش رمزارز‌ها انجام دهد.

نخست وزیر بریتانیا

رمزارز ملی بریتانیا

خزانه‌داری و بانک انگلستان به طور رسمی اعلام کرده‌اند که قصد ساخت و توسعه‌ی رمزارز ملی بانک مرکزی را دارند. با توجه به اینکه پرداخت‌های نقدی از زمان آغاز کووید تاکنون رو به کاهش بوده است، پیش‌بینی می‌شود که پرداخت‌های دیحیتالی به خصوص با رمزارز هرساله افزایش پیدا کند. طبق اعلامیه بانک مرکزی بریتانیا، پوند دیحیتال در کنار پول نقد و حساب‌های بانکی در سیستم پولی کشور قرار خواهند گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.