کد مطلب: ۸۴۵۰۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

محدودیت‌های اپ استور بر بازار رمز ارز / نامه انتقادی نمایندگان کنگره آمریکا به اپل

محدودیت‌های اپ استور بر بازار رمز ارز / نامه انتقادی نمایندگان کنگره آمریکا به اپل

دو تن از نمایندگان مجلس ایالات متحده آمریکا، نگرانی خود درباره تاثیر محدودیت‌های اپ استور بر کارآفرینی حوزه رمز ارز را در نامه‌ای به تیم کوک،‌ ابراز کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس سیاست‌های اپل استور، صرافی‌های موجود در اپ‌استور‌‌ تنها درصورتی که مجوز‌های منطقه‌ای و اجباری معاملات رمز ارز را کسب کرده باشند، اجازه‌ی معامله توکن‌ها و ارز‌های دیجیتال را در محیط خود دارند. در دستورالعمل جدید اپل اینطور نوشته شده است که اپ‌ها می‌توانند از خرید‌های درون برنامه‌ای برای عملیات مینت (mint)، لیست کردن و جا‌به‌جایی توکن‌های غیر‌قابل تعویض استفاده کنند. دو تن از نمایندگان مجلس ایالات متحده آمریکا نگرانی خود را درباره این سیاست‌های محدودکننده بر کارآفرینی حوزه رمز ارز اظهار کرده‌اند.

نامه نمایندگان به اپل درباره محدودیت اپ‌های رمز ارزی

گوس بلیرکیس، نماینده ایالت فلوریدا و جان شاکوسکی، نماینده ایالت ایلی‌نوی در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، به‌تازگی نگرانی خود درباره محدودیت‌های جدید اپ استور برای برنامه‌های رمز ارزی را بیان کردند. این دو نماینده در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک درباره محدودیت‌ها و قوانین فعلی اپل استور و تاثیر آن بر نوآوری و کارآفرینی در حوزه رمزارزها، هشدار دادند. این دو نماینده باور دارند که چنین محدودیت‌هایی باعث می‌شود که ایالات متحده آمریکا جایگاه خود در تکنولوژي‌های نوآورانه مانند بلاکچین، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و دیگر فرم‌های تکنولوژی دفترکل توزیع شده را از دست بدهد.

کمیسیون بر معاملات NFT

گوس بلیرکیس در حال حاضر رییس کمیته فرعی کارآفرینی، داده و تجارت و جان شاکوسکی یکی از اعضای این کمیته است. آنها باور دارند که شرکت اپل در جهت رقابتی غیرضروری، قصد تشدید محدودیت‌ها را دارد. یکی از نکات مهمی که در نامه به تیم کوک،‌ چالش‌هایی است که اپ‌های بازی و توسعه‌دهندگان با آن مواجه هستند.

بحث درآمدزایی از طریق فروش NFT و رمز ارزها در درون برنامه‌ها است. سیاست فعلی اپل برای دریافت 30 درصد کمیسیون بر روی گس فی معاملات درون برنامه‌ای توکن‌های غیرقابل تعویض، باعث می‌شود تا بسیاری از توسعه‌دهندگان دلسرد شوند. انتقاد‌های زیادی به نرخ ۳۰ درصدی اپل وارد شده است. دلیل اصلی انتقاد، تفاوت نرخ ۳۰ درصدی اپل با نرخ متداول ۲٫۵ درصدی بر این دارایی‌های دیجیتال است.

اپل رمز ارز

کمیسیون اپل استور برای توسعه‌دهندگان اپ‌ها- منبع: Statista

نمایندگان در این نامه به چالش‌های شرکت‌های مانند کوی‌بیس و Axie Infinity نیز اشاره کردند. برای مثال، صرافی کوین‌بیس در سال گذشته و به دلیل سیاست‌های اپل مجبور به مسدود کردن انتقالات NFT برای کاربران کیف‌پول IOS شد. شرکت Axie Infinity نیز مجبور به کاهش امکانات دارایی‌های NFT و محدود کردن تجربه کامل بازی برای کاربران شد تا با سیاست‌های اپل تطبیق یابد. در این نامه ذکر شده است که این سیاست‌ها ابزاری جهت مقابله با رقبا است و باعث می‌شود تا کاربران از مزایای اپ‌ها، محروم شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.