خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۹۰۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در هفته بلاکچین استانبول ۲۰۲۳ چه گذشت؟

در هفته بلاکچین استانبول 2023 چه گذشت؟

شهر استانبول میزبان هفته بلاکچین استانبول به مدت پنج روز بود. بیش از 20 رویداد، با حضور 120 سخنران در هفته بلاکچین استانبول برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استانبول، پایتخت مالی کشور ترکیه و یکی از مشهورترین کشورهای جهان برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی، میزبان هفته بلاکچین استانبول به مدت پنج روز از بیست و یکم تا بیست و پنجم آگوست بود. هزاران علاقه‌مند از داخل و خارج از کشور ترکیه در این رویداد بلاکچینی شرکت کردند و بیش از 120 سخنران و متخصص در این پنج روز به سخنرانی، برگزاری ورکشاپ و همایش پرداختند.

پنل‌های رمزارز، بلاکچین و وب3

جلسات، کنفرانس‌ها و گفتگوهایی پیرامون رمزارزها، بلاکچین، هوش مصنوعی و اکوسیستم وب3 در حاشیه این رویداد و در هتل هیلتون بومونتی استانبول برگزار شد. در کنار جلسات مذکور، بخشی از هفته بلاکچین استانبول مختص به گفتگوهایی مانند بانکداری اسلامی و اقتصاد وب3 بر پایه احکام اسلامی بود. توسعه رمزارزها و وب3 در کشورهای عربی به‌خصوص امارات متحده عربی در کنار علاقه مردم ترکیه به رمزارزها، باعث شده است تا بخشی از این رویداد بین‌المللی به مباحث مذکور اختصاص داده شود.

در کنار پنل‌های اصلی رویداد، علاقه‌مندان به رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین با پیش‌زمینه‌های متفاوت در سالن این رویداد گرد هم آمدند. برگزاری جلسات گفتگو و ورکشاپ‌ها و همچنین کار با ربات‌های هوش مصنوعی، تنها تعدادی از فعالیت‌های این علاقه‌مندان در هفته بلاکچین استانبول 2023 بود.

استانبول بلاکچین

هکاتون اقتصاد اسلامی

مشابه هفته بلاکچین در سال گذشته، استیج اصلی به دو بخش اصلی تقسیم شده بود. یکی از بخش‌ها مختص به برگزاری جلسات، ورکشاپ‌ها و سخترانی‌ها و بخش دیگر مربوط به برگزاری رویداد برنامه‌نویسی هکاتون بود. در بخش هکاتون، سخنران‌های اصلی برنامه نظرات و بحث‌های خود درباره احکام و اجزای اقتصاد و بانکداری اسلامی مطرح کردند و برنامه‌نویسان حاضر در سالن با کدنویسی سرعتی، راه‌حل‌هایی را برای حل مشکل‌های مذکور با توجه به هدف رویداد ارائه کردند.

مخاطب بانکداری اسلامی، بیش از 1.9 میلیارد نفر در سراسر جهان هستند که با فرآیندهای بانکداری سنتی و پرداخت بهره موافق نیستند. در همین راستا، تانسل کایا که یکی از شرکت‌کنندگان در هکاتون هفته بلاکچین استانبول بود گفت:« این هکاتون، فراتر از دریافت یک جایزه است و هدف توسعه‌دهندگان با استعداد در این رویداد، توسعه محصولی فراتر از ابزارهای مرسوم حوزه دیفای است.»

بلاکچین استانبول

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.