خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۶۰۳۰

زمان بهره‌برداری از آزاد‌راه تهران_شمال اعلام شد

زمان بهره‌برداری از آزاد‌راه تهران_شمال اعلام شد

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: از سه سال پیش که پیمانکاران ایرانی در آزاد‌راه تهران_شمال مستقر شدند، پیشرفت فیزیکی از۳۰ درصد به ۸۷ درصد رسیده که در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید .

حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، در خصوص توسعه، پیشرفت و آبادانی جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در حوزه راه و راهسازی، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های منابعی که در کشورمان داریم تلاشی که در بخش راهسازی انجام شده واقعا قابل توجه است همه افراد جامعه به خصوص روستاییان این پیشرفت‌ها و تغییرات را از نزدیک لمس می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: در واقع یکی از کارهای بزرگی که در سطح کشور انجام شده مربوط به توسعه شبکه راه‌های روستایی است. در اوایل انقلاب ما ۸ هزار کیلومتر راه روستایی داشتیم که تنها ۲۰۰ کیلومتر از آن راه‌های آسفالته بوده است و در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت شده داریم.

میرشفیع، با بیان اینکه یکی از نگاه‌های مهم در انقلاب ایجاد عدالت اجتماعی بوده است، گفت: تلاش بر این بوده که دسترسی مردم به سیستم‌های حمل و نقل و راه‌ها به صورت عادلانه باشد، اگرچه هنوز راه طولانی در پیش داریم زیرا ما در کریدورهای بین‌المللی قرار داریم و دارای ظرفیت بالای ترانزیتی در حمل‌و‌نقل ریلی، جاده‌ای هستیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها بیان کرد: کل شبکه راه‌های روستایی کشور ۲۰۴ هزار کیلومتر است و در حال حاضر کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور به راه دسترسی دارند و بیش از ۹۳ درصد جمعیت روستایی کشور راه آسفالته و شبکه حمل و نقل در اختیار دارند.

وی در خصوص آزادراه تهران_شمال گفت: این آزادراه از ابتدای آغاز به کار به دلیل تامین منابع و پیمانکار چینی و اختلافات قراردادی با چالش‌های زیادی مواجه بود، اما از حدود سه سال پیش که روند تغییر پیدا کرد و پیمانکارن ایرانی در این آزادراه مستقر شدند جهش قابل توجهی در این خصوص رخ داد و از حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۸۷ درصد پیشرفت رسیده که در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تا بتوانیم از آزادراه همت با طی ۳۲ کیلومتر به شهرستانک در جاده چالوس برسیم.

میرشفیع تصریح کرد: اقدامات بزرگراه غرب به شرق مازندران و گیلان انجام شده است و همچنین آزادراه قائم شهر_ساری چند سالی بود که قرار بود آغاز شود که در حال حاضر ما به دنبال انجام مسائل تملکی آن هستیم تا بتوانیم کارهای اجرایی آن را به سرعت پیش ببریم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها افزود: در همین راستا در خصوص آزادراه قائم‌شهر به آمل مطالعاتی در حال انجام است و همچنین آزادراهی از امامزاده هاشم از محور قزوین_رشت منشعب می‌شود به سمت شرق و از سیاهکل به سمت چابکسر می‌رسد که به تدریج قطعات مختلف آزادراه تکمیل خواهد شد تا یک آزادراه سراسری داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کیفیت مصالح کاربردی و دوام جاده‌ها کاهش یافته است، بیان کرد: اگر اقدامات به صورت مهندسی و دقیق انجام شود جاده‌های احداثی دوام خوبی خواهد داشت. ما در چندسال اخیر چندین اقدام خیلی مهم را در حوزه راهسازی و کیفیت روسازی انجام داده‌ایم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اصلاح قیر مصرفی بوده است و شرکت‌های ما بهترین نوع قیر در دنیا را تولید می‌کنند.

میرشفیع ادامه داد: درزمینه روسازی و استفاده از مصالح، استانداردها تغییر پید کرده است و در همین راستا یک استاندارد اجباری داشتیم که به تازگی ابلاغ شد ومربوط به ناهمواری راه‌ها می‌شود. سطح ناهمواری راه‌ها قبلاً به وسیله تجهیزات ابتدایی کنترل می‌شد، اما در حال حاضر با یک دستگاه لیزری سطح جاده مورد بررسی قرار می‌گیرد
.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه میزان آزادراه‌های کشور ازابتدای انقلاب تاکنون ۷ برابر شده است، گفت: در حال حاضر ۸۷ هزار کیلومتر انواع راه از جمله آزادراه، بزرگراه اصلی و فرعی داریم و همچنین ۲۰۴ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که آمارها بیانگر این است که قبل از انقلاب ۳۶ تا ۴۲ هزار کیلومتر راه داشته‌ایم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.