خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۶۱۶۱

۲۰ راز موفقیت در کسب‌وکار

۲۰ راز موفقیت در کسب‌وکار

یک استاد دانشگاه با بیان ۲۰ نکته کلیدی و مهم در موفقیت یک کسب‌وکار و کارآفرینی، بیان داشت: در پیگیری اهدافمان سماجت کنیم و هرگز از آرمان‌هایمان دست برنداریم.

مسلم خانی با برشمردن نکات کلیدی درباره چگونگی موفقیت در انجام یک کسب‌وکار و همچنین کارآفرینی گفت: راز اول موفقیت این است که نقاط قوت خود را شناسایی کنیم و برای تقویت آنها اقدام کنیم. همچنین دوستان و الگوهای موفقی انتخاب کنیم و تلاش کنیم با آنها رقابت سازنده داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، این استاد دانشگاه و مدرس کسب‌وکار اظهار داشت: یک یا چند مهارت را به‌صورت کامل یاد بگیریم و از آنها برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم. راز چهارم موفقیت عضویت در گروه‌ها، خوشه‌ها و شبکه‌های کسب‌وکار و پیگیری آنها به صورت ویژه است.

خانی با اشاره به اینکه خلاقیت و نوآوری در تمامی امور را به عنوان یک اصل بنیادین بدانیم و به آن عمل کنیم، مشورت و گفتگو با خبرگان و نخبگان کسب‌وکار را یک فرصت کم نظیر در موفقیت کارآفرینی دانست و افزود: مطالعه زندگی‌نامه و سرگذشت انسان‌های موفق را فراموش نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پیگیری اهدافمان سماجت کنیم و هرگز از آرمانهایمان دست برنداریم. در عین حال، در منزل و در محل کارمان یک «دفترچه ایده‌های خلاقانه» داشته باشیم و ایده‌هایمان را در آن ثبت کنیم.

این مدرس کسب‌وکار و کارآفرینی دهمین راز موفقیت را اینگونه بیان کرد که همواره به یاد داشته باشیم بزرگترین و پیچیده‌ترین کارها با کوچکترین گام‌ها آغاز می‌شوند. وی تاکید کرد: همچنین به یاد داشته باشیم تیم سازی و ایجاد گروه‌های کاری به افزایش کیفیت و مطلوبیت کارها منجر خواهد شد.

خانی با بیان دوازدهمین نکته کلیدی در موفقیت یک کسب‌وکار افزود: همواره و در همه حال به «بازآموزی»و «یادگیری مستمر و مداوم» پایبند باشیم و به خاطر داشته باشیم تقسیم کار صحیح در محیط کار به افزایش بهره‌وری و انضباط و نظم کمک می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: همواره و در همه حال به «اخلاق حرفه‌ای» پایبند باشیم و همکاران مقید به اخلاق حرفه‌ای را تشویق کنیم. به یاد داشته باشیم حسابداری دقیق در کسب‌وکارهای خانوادگی به پایداری و ماندگاری روابط کاری منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: همواره به یادگیری نحوه استفاده از فناوری‌های جدید مقید باشیم و از تکنولوژی‌های نوین بی‌بهره نمانیم و در همه حال به سلامتی خود و همکارانمان حساس باشیم و برای توسعه سلامتی در محیط کارمان بکوشیم.

خانی خانواده (همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده) را بزرگترین پشتوانه بی‌نظیر دانست و تصریح کرد: خانواده را همواره در اولویت بدانیم. مسئولیت‌های اجتماعی کسب‌وکارمان را فراموش نکنیم و به یادداشته باشیم که ما هم در مقابل جامعه مسئول هستیم. فراموش نکنیم طبیعت پاک و محیط زیست سالم از جمله مهم ترین سرمایه‌های ما است، در حفظ و صیانت از آنها بکوشیم.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.