خبر مهم:

کد مطلب: ۷۸۹۲۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ممنوعیت استفاده از تیک تاک این بار در نیوزلند

ممنوعیت استفاده از تیک تاک این بار در نیوزلند

دولت نیوزلند استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را تا پایان ماه مارس در دستگاه‌های دولتی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت نیوزلند صبح امروز استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را بر روی دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمانی این کشور دسترسی دارند به دلیل مسائل مربوط به امنیت سایبری ممنوع اعلام کرد.

نگرانی‌ها از جاسوسی تیک تاک افزایشی شد

نگرانی‌ها درباره پتانسیل دولت چین برای دسترسی به موقعیت مکانی و اطلاعات تماس کاربران از طریق بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک در سطح جهان روزبه‌روز درحال افزایش است. این موضوع با امتناع چینی‌ها از واگذاری سهام خود به درخواست جو بایدن تشدید شد و این شرکت چینی تحریم‌شدن توسط ایالات متحده را به واگذاری سهام ترجیح داد.

ممنوعیت استفاده از تیک تاک در کشور نیوزلند تا پایان ماه مارس اعلام شده است. رافائل گونزالس-مونترو، مدیر اجرایی سرویس پارلمانی، در ایمیلی به رویترز اعلام کرد که این تصمیم پس از مشاوره کارشناسان امنیت سایبری و بحث در داخل دولت و اقدامات سایر کشورها اتخاذ شده است. او همچنین گفت که می‌توان برای کسانی که استفاده از این اپلیکیشن برایشان ضرورت دارد، تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفت.

کریس هیپکینز، نخست وزیر این کشور نیز در یک نشست خبری اعلام کرد: اداره‌ها و آژانس‌ها از توصیه‌های (دفتر امنیت ارتباطات دولتی) در زمینه سیاست‌های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری پیروی می‌کنند و در رویکرد بخش عمومی هیچ گونه پوششی نداریم.

وزارت دفاع و امور خارجه نیوزلند هم با اشاره به اینکه ممنوعیت تیک تاک پیش از این نیز در دستگاه‌های دولتی اعمال شده بود، اعلام کردند: این اقدام یک رویکرد پیشگیرانه برای حفظ امنیت کارکنان است.

روز گذشته نیز دولت بریتانیا ممنوعیت استفاده از تیک تاک را بر روی دستگاه‌های تلفن همراه دولتی تمدید کرد. سازمان‌های دولتی در ایالات متحده نیز تا پایان ماه مارس فرصت دارند این برنامه را از دستگاه‌های رسمی حذف کنند.

واکنش تیک تاک چه بود؟

تیک تاک اعلام کرده است که تصمیمات گرفته شده مبنی بر ممنوعیت این اپلیکیشن براساس تصورات غلط و ژئوپلیتیکی است. این شرکت همچنین گفت که تاکنون بیش از 1.5میلیارد دلار برای تامین امنیت سایبری هزینه کرده است. قابل ذکر است که تیک تاک همواره اتهامات مبتنی بر جاسوسی را رد می‌کند.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.