کد مطلب: ۸۰۰۸۴۵

علوم کامپیوتر و صنعت بهداشت و درمان بیشترین شغل ها را ایجاد خواهند کرد

مهمترین صنایع شغل ساز در یک دهه آینده / کدام صنعت بیشترین شغل را ایجاد می‌کند؟

مهمترین صنایع شغل ساز در یک دهه آینده / کدام صنعت بیشترین شغل را ایجاد می‌کند؟

شرایط اقتصادی در جهان منجر به اخراج‌های گسترده و کاهش مشاغل در بسیاری از صنایع شده است. اما با وجود این، برخی از صنعت‌ها مانند صنعت بهداشت و علوم کامپیوتر همچنان جزو صنایع شغل ساز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صنایع مختلفی در سطح جهان هستند که انتظار می‌رود زمینه برای ایجاد مشاغل خاصی را فراهم کنند. با اینکه با گسترش هوش مصنوعی، بسیاری از شغل‌ها در معرض خطر قرار گرفته‌اند اما همچنان صنایع شغل ساز وجود دارند که انتظار می‌رود طی دهه آینده با رونق بسیاری مواجه باشند.

در این زمینه که کدام صنایع نقش پررنگ‌تری برای ایجاد شغل دارند، اداره آمار کار آمریکا ، طی گزارشی نشان می‌دهد که برخی از مشاغل بدون در نظر گرفتن فراز و نشیب‌های اقتصادی احتمالا مورد تقاضا باقی خواهند ماند با اینکه فناوری به ناچار در آینده برخی مشاغل را منسوخ خواهد کرد اما با این حال، بسیاری از کارها را نمی‌توان توسط یک ماشین انجام داد.

در این گزارش آمده است: صنعتی كه بيشترين فرصت شغلی را در حال حاضر دارد، صنعت آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی است. چرا که خدمات صنعت آموزش و خدمات بهداشتی، تقاضای زیادی دارند، اما عرضه خدمات این صنعت کم است. اما به‌طور کلی، آمار بازار کار در این صنعت، طی سال گذشته با افزایش 5.8 میلیون نفری اشتغال که 240 هزار نفر بالاتر از سطح فوریه 2020 روبه‌رو بوده است.

بیشترین نرخ رشد در صنایع آموزشی و بهداشت

صنعت خدمات آموزشی و بهداشتی در حال حاضر بیشترین فرصت شغلی در کشورهای توسعه‌یافته و حتی خاورمیانه را دارد. با این حال، برای کسب‌وکارها، این بدان معناست که کسانی که وارد این صنایع می‌شوند باید انتظار سرمایه‌گذاری هنگفت در جذب و حفظ کارکنان را داشته باشند.

در حالی که صنعت آموزش و خدمات بهداشتی در حال حاضر بیشترین تعداد فرصت‌های شغلی را ایجاد کرده است، انتظار می‌رود صنعت بهداشت خانگی و مراقبت‌های شخصی نیز بیشترین رشد را تجربه کند.

براساس پیش‌بینی‌های اداره آمار کار آماریکا (BLS)، انتظار می‌رود چندین نوع مختلف از پرستاری در طول دهه منتهی به سال 2031 با تقاضای بالایی روبه‌رو شوند.

نه تنها صنایع مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی بالاترین نرخ بقا را در بین تمام صنایع دارند، بلکه پیش‌بینی می‌شود که اشتغال در مشاغل مراقبت‌های بهداشتی در طول دهه 13 درصد رشد کند که به طور قابل توجهی سریعتر از متوسط ​​در همه مشاغل است.

همچنین، تخمین زده می‌شود که در طول یک دهه آینده، دنیا شاهد رشد 924 درصدی این صنعت باشد که نشان دهنده رشد 100 درصدی این صنعت در هر یک سال است. با توجه به این واقعیت که جمعیت سالمند به‌طور نامتناسبی بیشتر از نسل‌های جوان‌تر در حال رشد است، تقاضا افزایش می‌یابد. تخمین زده شده که بین سال‌های 2019 و 2029 بیش از یک میلیون شغل در این صنعت در آمریکا ایجاد‌ شود.

علوم کامپیوتری در رتبه دوم ایجاد صنایع شغل ساز

صنعتی که قرار است دومین رشد شغلی را به خود اختصاص دهد، سیستم‌های کامپیوتری و طراحی است که پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده بیش از 574 هزار شغل ایجاد کند.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) پیش‌بینی می‌کند که اشتغال در علوم کامپیوتر ممکن است از سال 2021 تا 2031 به میزان 15 درصد افزایش یابد و استخدام تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری ممکن است از سال 2021 تا 2031، 9 درصد رشد کند. چراکه امروزه این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت‌های کوچک و بزرگ به نیروی کار بیشتری برای نوآوری در این زمینه احتیاج دارند.

در همین زمینه، براساس آمار اداره کار استخدام مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌ افزار از سال 2021 تا 2031 به میزان 25 درصد رشد خواهد کرد که نرخ رشد فوق‌العاده‌‌ای است. BLS این امر را به نیاز روزافزون مهندسان نرم‌افزار برای توسعه برنامه‌های کاربردی جدید برای دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌ها، از جمله تلفن‌های هوشمند نسبت می‌دهد.

بیش از 25 درصد از تجارت، آنلاین انجام می‌شود

اکنون در دنیا بیش از 2 میلیارد خریدار در صنعت تجارت الکترونیک وجود دارد؛ یکی از دلایل رشد این آمار کرونا بود که موجب شد مشتریان بیشتری برای خرید به وب‌سایت‌ها متوسل شدند و حالا بیش از 25 درصد از کل تجارت در جهان به صورت آنلاین انجام می‌شود. همین مساله باعث افزایش راه‌اندازی کسب‌وکار و استخدام افراد در این حوزه شده است.

به طبع این موضوع، مدیران بازاریابی و تبلیغات به ارائه خدمات بهتر به شرکت‌ها کمک می‌کنند. بنابراین طبق گزارش BLS، در دهه آینده تقاضای زیادی برای مهارت آنها وجود خواهد شد.

به عنوان مثال این گزارش با مطالعه بازار آمریکا، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت تجارت الکترونیک، نشان می‌دهد که اشتغال کلی در صنعت تبلیغات و مدیریت بازاریابی این کشور تا سال 2031 رشدی 10 درصدی داشته باشد.

همچنین، «متخصصان داده» از ابزارها و تکنیک‌های تحلیلی برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده می‌کنند. این اطلاعات ممکن است استراتژی‌های بازاریابی را هدایت کند یا حتی منجر به ارتقای محصولات شود.

در این حوزه نیز انتظار می‌رود که اشتغال در مقیاس گسترده در طول یک دهه رشد کند و تا سال 2031 حدودا 36 درصد افزایش یابد.

آمار بازار آمریکا می‌تواند نمونه‌ای از رشد را در بازار سایر کشورها نیز نشان دهد و به عنوان یک الگو برای مطالعه بازار سایر کشورها در نظر گرفته شود.

انقلاب هوش مصنوعی معادلات صنایع را بهم می‌ریزد؟

با وجود این، اما آینده اقتصاد جهانی در هوش مصنوعی (AI) رقم خواهد خورد. هوش مصنوعی یکی از سریع‌ترین صنایع در سال 2023 بوده که ارزش بازار آن تاکنون به 328.34 میلیارد دلار بوده است.

هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مانند مراقبت های بهداشتی، مالی و حمل‌و‌نقل انقلابی را آغاز کرده است. چرا که هوش مصنوعی از طریق اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده‌ها را تسهیل می‌کند و به کسب‌وکارها کمک کرده تا در عین کاهش هزینه‌ها، سریع‌تر و کارآمدتر شوند. هوش مصنوعی با پتانسیل رشد فوق‌العاده و توانایی‌اش برای متحول کردن صنایع موجود، یکی از مهم‌ترین محرک‌های رشد اقتصادی نه تنها امروز، بلکه برای سال‌های آینده است.

این رشد سریع درحالی است که هوش مصنوعی به تهدیدی جدی برای بسیاری از مشاغل تبدیل شده است تا جایی که براساس آخرین گزارش‌ها، هوش مصنوعی بیش از 300 میلیون نفر را در معرض از دست دادن شغل‌شان قرار داده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را می‌توانید در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.