خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۲۷۱۹۷

اینترنت دچار اختلال شد؟

گزارش برخی کاربران حاکی از اختلال شدید روی اینترنت است. مدیران برخی شرکت‌های ارتباطی نیز اختلال در ارتباط بین‌المللی خبر داده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی کاربران خبر از اختلال شدید روی اینترنت خبر می‌دهند. همچنین مدیران برخی شرکت‌های ارتباطی نیز اعلام می‌کنند که از دقایقی پیش یعنی از ساعت 12 و 30 دقیقه ارتباط بین‌الملل آنها دچار مشکلات شدیدی شده است.

از سوی دیگر رادار ابرآروان نیز وجود اختلال در دیتاسنتر‌های همراه‌اول، افرانت، پارس‌آنلاین، مبین‌نت و… را تایید می‌کند.

به نقل از کارنگ، در پیگیری‌ها از شرکت زیرساخت تا این لحظه این شرکت پاسخ روشنی در مورد این اختلال‌ها نداده است.

در بیش از ۹ ماه گذشته اختلال‌های شدید روی اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر استفاده از آن در کشور تبدیل شده است. وزارت ارتباطات هم پیوسته با اتکا به آمار بین‌المللی وجود هرگونه اختلال در شبکه را رد می‌کند.

برای مثال انتهای هفته گذشته وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد شب و روز در تلاش هستند تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. این صحبت‌های او با اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنتی مواجه شد.

دلیل اختلال اینترنت مشخص شد

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای کوتاه، دلیل اختلال امروز اینترنت را اعلام کرد.

پس از اختلالات شدید اینترنت بین‌الملل در ظهر امروز، رگولاتوری در بیانیه کوتاهی دلیل این اختلالات را قطعی لینک‌های اینترنت بین‌الملل از سمت ارمنستان واقع در کشور گرجستان دانست.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پی قطعی امروز اینترنت، اطلاعیه‌ای منتشر کرد. طبق این اطلاعیه، امروز راس ساعت ۱۲:۲۲ برخی از لینک‌های اینترنت بین‌الملل ورودی از سمت کشور ارمنستان در خاک کشور گرجستان قطع شده بود.

در اطلاعیه رگولاتوری آمده است که پهنای باند مورد نیاز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از سایر مسیرهای ورودی تامین شده است. همچنین میزان پهنای باند بین‌الملل به‌اندازه دوبرابر نیاز کاربران در کشور وجود داشته و اینترنت در شرایط پایدار قرار دارد.

احتمال قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور گفت: از جمله مواردی که این روز‌ها هم به آن پرداخته شده مساله قطع اینترنت یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری آزمون سراسری است. آنچه که برای ما مهم است حقوق داوطلبان و ملت که درگیر این مساله هستند، است. حقی که حاکمیت تکلیف دارد رعایت شود و تضییع صورت نگیرد، باید با این نگاه آنچه لازم است انجام دهیم.

آن‌طور که فرارو گزارش داده است، میراحمدی گفت: در موضوع اینترنت هم مسئولان وزارت علوم، هم مسئولان وزارت ارتباطات و سایر مسئولان بر این باور هستند همان‌طور که سلامت و امنیت آزمون حق مردم است و حاکمیت باید این حق را تضمین کند، بهره مندی از اینترنت و استمرار این بهره مندی هم از حقوق مردم است. کسی به دنبال محدودیت در این حق نیست.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: چنانچه خواسته‌های مسئولان سنجش برآورده نشد و نگرانی برای امنیت آزمون بوجود آمد ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که بدون قطع اینترنت می‌توان امنیت کنکور را برقرار کرد همه از آن استقبال می‌کنیم.

میراحمدی اظهار داشت: ما برای کمک به برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت و کیفیت کامل آمادگی داریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.