کد مطلب: ۸۹۷۰۳۱

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد

آپدیت جدید تلگرام منتشر شد

تلگرام در به‌روزرسانی جدید خود 10 ویژگی را معرفی کرده است. در این به‌روزرسانی علاوه بر بهبود Saved Messages، این آپدیت قابلیت پیام‌های صوتی و تصویری یک‌بار‌مصرف را نیز به همراه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، تلگرام 10 ویژگی جدید را معرفی کرده است که در آخرین روز ماه ژانویه در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نسخه ارتقایافته Saved Messages، پیام‌های صوتی و تصویری یک‌بار‌مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند و موارد دیگری اشاره کرد.

Saved Messages

تمام کاربران تلگرام یک بخش اختصاصی به‌نام Saved Messages دارد که در آن می‌توانید یادداشت‌ها، یادآوری‌ها و پیام‌های ارسال‌شده توسط دیگران را ذخیره کنید.

با این آپدیت، Saved Messages شما به یک سیستم ذخیره‌سازی قدرتمند برای لینک‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و بوک‌مارک‌های شما تبدیل می‌شود. اکنون می‌توانید پیام‌های ذخیره‌شده خود را با چت یا به‌صورت یک لیست مشاهده کنید، آن‌ها را با برچسب‌ها سازماندهی کنید و از طریق برگه جدید «Saved» در Shared Media به پیام‌هایی که از هر چت ذخیره کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده از چت‌ها

با حالت جدید View as Chats می‌توانید فهرستی از چت‌ها را ببینید که شامل تمام پیام‌هایی می‌شود که از کاربران، گروه‌ها و چنل‌ها به Saved Messages خود ارسال کرده‌اید. همچنین این چت‌ها را می‌توانید پین کنید.

برای استفاده از این قابلیت، در صفحه Saved Messages باید روی عنوان بالای صفحه ضربه بزنید یا از طریق منوی تلگرام، گزینه «'View as Messages» یا «View as Chats» را انتخاب کنید.

برچسب‌های Saved Messages

برای سازماندهی بیشتر، با این آپدیت می‌توانید چندین برچسب را به پیام‌های ذخیره‌شده خود اضافه کنید که به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت آن‌ها را فیلتر کنید.

از آنجایی که برچسب‌ها براساس ایموجی هستند، افزودن آن‌ها به آسانی افزودن یک واکنش است، اما می‌توان برای آن‌ها یک نام نیز انتخاب کرد. این ویژگی در دسترس تمام کاربران پریمیوم تلگرام در اندروید قرار گرفته است.

مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده در Shared Media

چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها دارای یک بخش Shared Media هستند که از طریق آن می‌توانید به عکس‌ها، لینک‌ها، موسیقی‌ها و فایل‌های ارسال‌شده دیگر دسترسی داشته باشید. با این آپدیت برگه جدیدی با عنوان «Saved» به این بخش اضافه می‌شود که در آن، پیام‌هایی که به Saved Messages خود فوروارد کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید.

جستجوی ارتقا یافته

در این آپدیت همچنین امکان جستجو در تلگرام نیز بهبود پیدا کرده است و می‌توانید نتایج جستجو خود را به‌صورت یک فهرست فشرده مشاهده کنید که این امر پیدا کردن پیام‌ها را آسان‌تر می‌کند.

پیام‌های صوتی و تصویری یک‌بار‌مصرف

با این آپدیت همچنین تنظیمات View-Once برای پیام‌های صوتی و تصویری در دسترس قرار گرفته است. همانطور که از نام آن پیداست، هنگام انتخاب این حالت، پیام‌های شما پس از پخش‌شدن به‌صورت خودکار حذف خواهند شد.

برای ضبط این پیام‌ها، باید انگشت خود را روی گزینه ضبط نگه‌دارید و سپس آن را به بالا بکشید تا ضبط صدای شما قفل شود. سپس قبل از ارسال، روی آیکون جدیدی که نمایش داده می‌شود ضربه بزنید.

توقف و از سرگیری ضبط

هنگام ضبط پیام‌ صوتی یا ویدیویی، اکنون می‌توانید به‌جای ارسال چندین پیام، فرایند ضبط را متوقف کرده و آن را مجددا آغاز کنید.

برای انجام این کار نیز باید انگشت خود را هنگام ضبط صدا به سمت بالا بکشید تا فرایند ضبط قفل شود و سپس روی دکمه مکث ضربه بزنید. برای آغاز مجدد ضبط نیز کافی است تا یک بار دیگر روی آیکون میکروفون یا دوربین ضربه بزنید.

مشاهده زمان خواندن پیام‌ها در چت‌های خصوصی

زمانی که یک پیام را در تلگرام ارسال می‌کنید، اضافه‌شدن یک تیک زیر آن به معنای تحویل پیام است و اگر 2 تیک زیر آن ظاهر شود، یعنی کاربر پیام شما را خوانده است. با وجود این آپدیت، در چت‌های خصوصی نیز می‌توانید زمان دقیق باز‌شدن پیام خود را مشاهده کنید.

این قابلیت تنظیمات حریم خصوصی مختص به خود را دارد. در واقع اگر تنظیمات مربوط به وضعیت Last Seen را از کاربران خاصی مخفی کرده باشید، می‌توانید وضعیت خواندن پیام‌ها را نیز از آن‌ها مخفی کنید.

Last Seen و زمان خواندن یک‌طرفه

همانطور که احتمالاً بدانید، به‌طور پیش‌فرض، با مخفی‌کردن Last Seen یا زمان خواندن پیام‌ها، این امر برای کاربر مقابل شما نیز رخ می‌دهد. اما کاربران پریمیوم تلگرام می‌توانند آخرین زمان آنلاین بودن و زمان خواندن پیام‌های خود را مخفی کنند و همچنان این اطلاعات را درباره دیگران مشاهده کنند.

مجوزهای پیام‌های خصوصی

با این به‌روزرسانی، کاربران پریمیوم تلگرام می‌توانند انتخاب کنند که چه کسانی برای آن‌ها پیام ارسال کنند. حتی می‌توان از گزینه‌هایی مانند «تمام کاربران»، «مخاطبین من» و «کاربران پریمیوم» نیز برای تنظیم این ویژگی ارسال کرد.

زمان بارگذاری سریع‌تر استوری‌ها و افزایش کیفیت

استورهای حاوی ویدیو اکنون 4 برابر سریع‌تر بارگیری می‌شوند. همچنین تنظیمات جدیدی برای کاربران پریمیوم ارائه‌شده تا بتوانند استوری‌های ویدیویی خود را با کیفیت بالاتری مشاهده کنند.

طراحی جدید برای اشتراک‌گذاری مخاطبین

پیام‌هایی که در آن‌ها یک مخاطب را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید نیز اکنون بهتر به‌نظر می‌رسند و رنگ و آیکون‌هایی که این کاربران در تنظیمات خود انتخاب کرده‌اند را منعکس می‌کند.

بهبود پیام‌های ویدیویی در iOS

تلگرام همچنین ضبط پیام‌های ویدیویی در iOS را بهبود بخشیده است. با وجود این آپدیت، می‌توانید ویدیوهای با کیفیت‌تری ضبط کنید، سریع‌تر بین دوربین جلو و عقب دستگاه خود جابه‌جا شود و لرزش دوربین کمتری داشته باشید.

آیکون‌های برنامه در macOS

در نسخه مستقیم تلگرام برای macOS، اکنون می‌توانید آیکون موردنظر خود را از بین 15 گزینه مختلف انتخاب کنید. برای تغییر آیکون، باید به تنظیمات، بخش Appearance و App Icon مراجعه کنید.

تلگرام در پست خود اشاره می‌کند که تمام این ویژگی‌ها هم‌اکنون در دسترس هستند و فقط قابلیت برچسب‌ها در Saved Messages در برخی پلتفرم‌ها در دسترس قرار گرفته است. البته باید اشاره کرد که این آپدیت هنوز برای ما ارائه نشده است.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.