خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۱۷۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم کدام کشور آفریقا شادترند؟ / جای خالی مصر و مراکش در بین شادترین‌ها

مردم کدام کشور آفریقا شادترند؟ / جای خالی مصر و مراکش در بین شادترین‌ها

شادترین کشورهای آفریقایی عمدتا در سواحل قاره سیاه واقع شده‌اند. امسال جای خالی مصر و مراکش در بین شادترین کشورهای آفریقا به چشم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید حداد- بررسی‌ها نشان می‌دهند که فنلاند برای ششمین سال متوالی لقب شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است. اما در میان کشورهای آفریقایی، مردم کدام کشور شادترند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت جزیره موریس، الجزیره و آفریقای جنوبی در میان شادترین کشورهای قاره آفریقا قرار دارند. با اینحال جای خالی کشورهای عربی شمال آفریقا در میان شادترین کشورهای قاره سیاه دیده می‌شود. عمده کشورهای شاد آفریقا در نیمه جنوبی این قاره قرار دارند.

به نقل از BUSINESS INSIDER AFRICA ، ارزیابی شادترین کشورها بر اساس معیارهایی همچون حمایت‌های اجتماعی، درآمد، سلامتی، آزادی، سخاوت و فقدان فساد انجام می‌پذیرد.

شادی یکی از جنبه‌های بنیادین رفاه در زندگی انسان‌ها به حساب می‌آید که نقش حیاتی را در توسعه اجتماعی و اقتصادی در جوامع سراسر جهان ایفا می‌کند.

گزارش سالانه شادی در جهان، با ارزیابی 150 کشور از سراسر جهان، فنلاند را به مدت 6 سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان معرفی کرده است. نکته جالب آن است که در لیست شادترین کشورهای جهان، کشورهای اسکاندیناوی بیشترین جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند؛ به طوری‌که دانمارک بعد از فنلاند در جایگاه دوم و همچنین ایسلند در رده سوم قرار دارد.

کشورها

لازم به ذکر است که این گزارش با ارزیابی اختلاف بین شادترین و غمگین‌ترین شهروندان یک کشور، نابرابری در شاد بودن را نیز بررسی می‌کند. در آفریقا اختلاف شادی، گستردگی زیادی دارد. آخرین گزارش انجام شده، 10 کشور اول لیست شادترین کشورهای قاره سیاه را مورد توجه قرار داده است، به طوری‌که موریس با نمره 5.902 در جایگاه نخست قرار دارد. الجزایر با اندکی فاصله با نمره 5.392 در رده دوم قرار داشته و پس از آن آفریقای جنوبی با نمره 5.275 جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در حالی شادترین کشورهای آفریقایی در سال 2023 معرفی می‌شوند که در ارزیابی‌های سال گذشته Pan African کشورهای لیبی و مراکش در لیست قرار داشتند ولی امسال دیگر نامشان در میان 10 کشور نخست دیده نمی‌شود.

ناگفته نماند که سال گذشته نیز موریس شادترین کشور آفریقایی لقب داشت. در مورد شادترین کشورهای آفریقایی می‌توان به این نکته اشاره کرد که تمامی کشورهای لیست 10تایی کشورهای ساحلی آفریقایی محسوب می‌شوند. همچنین می‌توان اشاره کرد که اکثریت کشورهای حاضر در لیست 10 کشور اول شاد قاره سیاه در رده‌های بالای اقتصادی این قاره قرار دارند. هرچند که جای خالی کشورهای ثروتمندی همچون مصر و مراکش در این لیست دیده می‌شود. نکته جالب توجهی که در گزارش یک سال اخیر دیده می‌شود این است که اکثریت ناشادترین یا غمگین‌ترین کشورهای آفریقایی، کشورهای محصور در خشکی بوده و اقتصاد توانمندی ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.