خبر مهم:

کد مطلب: ۸۴۷۱۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی ۱۰ اقتصاد برتر آفریقا/ مصر و نیجریه هر کدام چقدر سرمایه دارند؟

معرفی 10 اقتصاد برتر آفریقا/ مصر و نیجریه هر کدام چقدر سرمایه دارند؟

نیجریه و مصر در تولید ناخالص داخلی از آفریقای جنوبی پیشی گرفته و در صدر فهرست 10 اقتصاد برتر آفریقا قرار دارند.

یبه گزارش تجارت‌نیوز ، اکثریت مردم آفریقا را با واژگانی مثل فقر، محرومیت و بحران‌های اقتصادی می‌شناسند، اما نیمه پر لیوان را نیز باید دید. در میان کشورهای آفریقایی با اقتصاد همیشه متغیر، تعدادی از آنها در میان 10 اقتصاد برتر آفریقا قرار دارند. این کشورها در حقیقت پرچمدار آینده اقتصادی آفریقا هستند. تاثیر این کشورها را در سراسر قاره سیاه می‌توان دید، به گونه‌ای که در جذب سرمایه‌ها و توسعه منطقه‌ای سردمدار هستند.

به نقل از Business Insider Africa ، مصر و نیجریه به عنوان بزرگترین اقتصادهای آفریقایی هر کدام 477 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارند. در این گزارش 10 اقتصاد برتر آفریقا را معرفی می‌کنیم.

نیجریه

تولید ناخالص داخلی: 477 میلیارد دلار

نیجریه با تولید ناخالص داخلی 477 میلیارد دلار بر تمامی اقتصادهای آفریقا برتری دارد. رشد این کشور در بخش مالی و رهبری آن در صادرات نفت به قدرتمند شدن اقتصاد آن کمک می‌کند. لاگوس به عنوان مرکز فعالیت تکنولوژی‌های نوین و دومین کلان‌شهر بزرگ آفریقا تاثیرگذاری نیجریه در ابعاد منطقه‌ای را چند برابر می‌کند.

مصر

تولید ناخالص داخلی: 477 میلیارد دلار

تولید ناخالص 477 میلیارد دلاری مصر را در رتبه‌ای برابر با نیجریه قرار داده است. اقتصاد مصر بخش‌های گوناگون از گردشگری و کشاورزی گرفته تا منسوجات و پتروشیمی را شامال می‌شود. موقعیت جفرافیایی مصر به سبب قرارگیری در چهارراه تجاری آفریقا و خاورمیانه اهمیت این کشور را در قاره سیاه افزایش داده است.

آفریقای جنوبی

تولید ناخالص داخلی: 406 میلیارد دلار

به عنوان یک مرکز فعالیت مالی و رهبر صنعتی، آفریقای جنوبی تولید ناخالص 406 میلیارد دلاری را در اختیار دارد. منابع معدنی غنی و صنایع تثبیت‌شده سبب جذب سرمایه‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی آفریقای جنوبی شده است.

الجزایر

تولید ناخالص داخلی: 192 میلیارد دلار

دارا بودن نفت و گاز طبیعی فراوان و صنایع پتروشیمی، سبب تولید ناخالص 192 میلیارد دلاری برای الجزایر شده‌ است. این قضیه این کشور را به عنوان یک اقتصاد مادر در شمال آفریقا مطرح می‌کند.

مراکش

تولید ناخالص داخلی: 134 میلیارد دلار

مراکش به عنوان یک اقتصاد در حال پیشرفت در شمال آفریقا می‌درخشد. گردشگری فعال و بخش کشاورزی مراکش به همراه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و صنعتی‌شدن کشور جایگاه اقتصادی این کشور را تقویت کرده است.

اتیوپی

تولید ناخالص داخلی: 127 میلیارد دلار

اقتصاد اتیوپی از شکوفایی بخش کشاورزی و بخش تولید تغذیه می‌شود. به عنوان یک اقتصاد رو به رشد، اتیوپی سرمایه‌های خارجی را جذب می‌کند.

کنیا

تولید ناخالص داخلی: 113 میلیارد دلار

تکنولوژی‌های نوین و همچنین محیط اقتصادی دوستانه سبب موفقیت اقتصادی کنیا شده است. نایروبی به عنوان مرکز فعالیت پرجنب و جوش نوآوری و اقتصاد و میزبانی دفاتر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی تاثیر منطقه‌ای کنیا را چند برابر کرده است.

آنگولا

تولید ناخالص داخلی: 107 میلیارد دلار

آنگولا تولید ناخالص 107 میلیارد دلاری‌اش را مدیون تولید نفت و استخراج الماس بوده که این کشور را تبدیل به بازیگر مهم جنوب آفریقا کرده است. تلاش‌ها برای متنوع‌سازی اقتصاد سبب رشد و توسعه خواهد شد.

تانزانیا

تولید ناخالص داخلی: 75.71 میلیارد دلار

گردشگری رو به رشد، کشاورزی و صنایع معدنی از جمله دلایل تولید ناخالص داخلی بالای تانزانیاست. بنادر استراتژیک و منابع گاز طبیعی سبب تاثیر گسترده تانزانیا در شرق آفریقا شده است.

غنا

تولید ناخالص داخلی: 72.84 میلیارد دلار

سیاست باثبات غنا و صنایع روبه‌رشد این کشور نظیر تولید کاکائو، معدن و اکتشاف نفت توجهات جهانی را به خود جلب کرده و سبب استحکام اقتصاد این کشور شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.