خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۲۶۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کمک‌های نظامی به اوکراین قطع خواهد شد؟/ جمهوری‌خواهان مخالف کمک‌های بیشتر هستند

کمک‌های نظامی به اوکراین قطع خواهد شد؟/ جمهوری‌خواهان مخالف کمک‌های بیشتر هستند

دولت بایدن از کنگره بیش از 105 میلیارد دلار برای امنیت مرزی اوکراین، اسرائیل و تایوان درخواست کرده است، اما تاکنون جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان مخالفت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت، اگر ایالات متحده کمک‌های نظامی به اوکراین را به تعویق بیندازد، خطر بزرگی وجود دارد که این کشور در جنگ با روسیه شکست بخورد.

یرماک در سخنرانی خود در مؤسسه صلح ایالات متحده در جریان سفر به واشنگتن گفت که شکست کنگره در تایید کمک بیشتر به اوکراین می‌تواند آزادسازی مناطق بیشتری را که به تصرف روسیه در آمده است «غیر ممکن» کند و «خطر بزرگی را برای از دست دادن این جنگ ایجاد کند.»

یرماک که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، گفت: «اگر کمکی که اکنون در کنگره در حال بحث است به تعویق بیفتد... این خطر بزرگی را به همراه دارد که می‌توانیم در همان موقعیت [جایی که] اکنون قرار داریم باشیم.»

وی گفت: «به همین دلیل بسیار مهم است که این حمایت در اسرع وقت به رأی گذاشته شود.»

کاهش حجم کمک‌های نظامی

طبق نتایج مطالعه‌ای که توسط موسسه کیل برای اقتصاد جهانی در آگوست تا اکتبر 2023 انجام شد میزان کمک‌های وعده داده شده به اوکراین از سوی کشورهای غربی به پایین‌ترین حد تاریخی رسید و تقریبا 90 درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 کاهش یافت.

اگرچه ایالات متحده با مجموع 44 میلیارد یورو همچنان بزرگترین اهداکننده کمک نظامی باقی مانده است، اما آلمان با تعهدات نظامی بیش از 17 میلیارد یورو به سرعت به آن نزدیک می‌شود.

کشورهای اتحادیه اروپا نیز از نظر کمک‌های نظامی وعده داده شده از ایالات متحده جلوتر هستند و 47 درصد از کل مبلغ تعهد شده برای سلاح‌های سنگین از ژانویه 2022 تا اکتبر 2023 است.

لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در مجلس سنای آمریکا به تصویب نرسید و به 60 رای نیاز داشت اما تنها 49 رای از سوی سناتورها دریافت کرد. پیش از این، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، اتهامات مربوط به کمک ناکافی به اوکراین در جنگ علیه روسیه را رد کرد.

اوکراین به دنبال بازیابی کمک‌ها نظامی

اظهارات یرماک در حالی بیان شد که زلنسکی قرار بود در یک تماس ویدیویی محرمانه با قانونگذاران صحبت کند تا از کنگره برای حمایت از بسته کمکی پیشنهادی درخواست شده توسط دولت بایدن بشتابند.

یرماک گفت که اوکراین از حمایت آمریکا و اروپا از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 بسیار قدردانی می‌کند. او گفت، اما کیِف همچنان برای دفاع از خود و محافظت از غیرنظامیانی که به مناطقی که زمانی توسط نیروهای روسیه اشغال شده بودند، به موشک‌های دوربرد و سیستم‌های دفاع هوایی نیاز دارد.

او گفت که اوکراینی‌ها هنوز انگیزه قوی برای ادامه جنگ و برای تامین آزادی خود دارند.

یرماک گفت: «این برای مردم ما بسیار دشوار است، اما اوکراینی‌ها هنوز بسیار با انگیزه هستند. مردم ما باور دارند و مطمئن هستند که ما پیروز خواهیم شد.»

یرماک گفت که در حال ملاقات با اعضای کنگره و همچنین با مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه برای درخواست تجدید کمک‌های ایالات متحده است.

روز دوشنبه، دولت به قانونگذاران هشدار داد که تا پایان سال، واشنگتن برای تحویل تسلیحات بیشتر به اوکراین با کمبود بودجه مواجه خواهد شد.

دولت بایدن از کنگره بیش از 105 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین، اسرائیل و اقدامات امنیتی مرزی ایالات متحده درخواست کرده است. اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان این درخواست را رد کرده‌اند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، گفت:« در صورتی که اجازه داده شود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر اوکراین پیروز شود، دموکراسی در سراسر جهان در خطر خواهد بود.»

شومر گفت: «ما هرگز نمی‌توانیم برای دفاع از دموکراسی در ساعت نیاز بهایی بپردازیم، زیرا اگر اوکراین سقوط کند، پوتین به راه خود ادامه خواهد داد.»

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.