کد مطلب: ۸۹۹۴۴۶

اقتصاد اول اتحادیه اروپا بازهم کوچک می‌شود

اقتصاد اول اتحادیه اروپا بازهم کوچک می‌شود

بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) در گزارش ماهانه خود که طی روزهای اخیر منتشر شد، هشدار داد که اقتصاد بحران زده این کشور ممکن است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ باز هم کوچکتر شود.

به گزارش  تجارت‌نیوز، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) در گزارش ماهانه خود که طی روزهای اخیر منتشر شد، هشدار داد که اقتصاد بحران زده این کشور ممکن است در سه ماهه اول سال 2024 باز هم کوچکتر شود.

بر اساس این پیش‌بینی، تقاضای صنعتی خارجی آلمان احتمالا ضعیف باقی می‌ماند و مصرف‌کنندگان همچنان محتاطانه هزینه می‌کنند و سرمایه‌گذاری داخلی نیز در این کشور به علت نرخ‌ بالای بهره بانکی، بیشتر متضرر خواهد شد.

در گزارش بانک مرکزی المان آمده است: هنوز برای اقتصاد آلمان هیچ بهبودی حاصل نشده است... برخی از عوامل تنش‌زا احتمالاً در سه ماهه اول سال 2024 باقی خواهند ماند... بنابراین تولید اقتصادی دوباره کاهش جزئی را نشان خواهد داد.

بوندس بانک با اشاره به سه ماهه پایانی سال 2023 که تولید ناخالص داخلی این کشور 0.3 درصد کوچک شد، گفت: با دومین کاهش متوالی تولید اقتصادی، اقتصاد این کشور وارد یک رکود فنی خواهد شد.

تحلیلگران عملکرد ضعیف اقتصادی آلمان را با پیامدهای بحران انرژی که پس از آغاز جنگ اوکراین گریبانگیر این کشور شد، مرتبط می‌دانند.

کشورهای غربی در پی این جنگ، محدودیت‌های اقتصادی بسیاری را علیه روسیه اعمال کردند که منجر به قطع دسترسی آن‌ها به انرژی ارزان روسیه شد.

این موضوع ضربه سنگینی به اقتصاد و صنعت آلمان وارد کرد که اکنون در چهارمین دوره سه ماهه متوالی با رشد صفر یا منفی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، آلمان تنها کشوری از گروه 7 بوده که در سال گذشته میلادی، اقتصاد آن دچار انقباض شده است.

اقتصاددانان، از جمله دو وام دهنده بزرگ این کشور یعنی دویچه بانک و کامرزبانک، اخیراً انقباض دیگری را در سال 2024 پیش‌بینی کردند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.