کد مطلب: ۹۰۱۵۰۳

کمیسیون اروپا ۶ میلیارد یورو به اوکراین کمک می‌کند

کمیسیون اروپا ۶ میلیارد یورو به اوکراین کمک می‌کند

معاون اجرایی کمیسیون اروپا (EC) در جریان سفر خود به کی‌یف اعلام کرد که این کمیسیون قصد دارد ۴.۵ میلیارد یورو در ماه جاری میلادی و ۱.۵ میلیارد یوروی دیگر در ماه آوریل به اوکراین کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا (EC) در جریان سفر خود به کی‌یف اعلام کرد که این کمیسیون قصد دارد 4.5 میلیارد یورو در ماه جاری میلادی و 1.5 میلیارد یوروی دیگر در ماه آوریل به اوکراین کمک کند.

وی گفت: کمیسیون اروپا در چارچوب تسهیلات (اعطایی به اوکراین که مجموعاً تا سال 2027 به  50 میلیارد یورو می‌رسد) طی این ماه اولین پرداخت را به میزان 4.5 میلیارد یورو و سپس 1.5 میلیارد یوروی دیگر در آوریل انجام خواهد داد.

دامبروسکیس در ادامه تأکید کرد که این پرداخت‌ها به اجرای "طرح اوکراین" مرتبط خواهد بود؛ طرحی که کمیسیون اروپا با همکاری دولت این کشور "به طور بسیار فشرده" روی آن کار می‌کند. این طرح خواستار سرعت بخشیدن به اصلاحات و تغییراتی است که بروکسل به دنبال آن‌ها بوده است.

پیش از این، یک منبع دیپلماتیک در بروکسل به تاس گفته بود که مبلغ 4.5 میلیارد یورو که انتظار می‌رود در ماه مارس پرداخت شود، بر این اساس است که کمیسیون اروپا "در نظر دارد حمایت مالی خود را از اوکراین در سطح سال 2023 یعنی 1.5 میلیارد یورو در ماه، حفظ کند.

دامبروسکیس همچنین اعلام کرد که امسال، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای کمک نظامی به ارزش تقریبی 21 میلیارد یورو به اوکراین هستند.

وی افزود که این رقم بر اساس "اطلاعات جزئی" اعلام شده و ممکن است که حتی این مبلغ باز هم بیشتر شود.

به گفته این مقام اروپایی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجموعا 28 میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده‌اند، در حالی که کل حمایت این اتحادیه از این کشور در حال حاضر به بیش از 88 میلیارد یورو رسیده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.