کد مطلب: ۸۹۲۰۹۶

قوانین جدید آمریکا برای متان خروجی از صنایع نفت و گاز

قوانین جدید آمریکا برای متان خروجی از صنایع نفت و گاز

دولت جو بایدن با قانون جدید انتشار متان، صنعت نفت و گاز آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت بایدن قانون جدیدی را برای کاهش انتشار متان از صنعت نفت و گاز آمریکا صادر کرد.

آژانس حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که این قانون به شدت متان و سایر آلاینده‌های مضر تولید شده توسط صنعت نفت و گاز را کاهش می‌دهد. این قانون استفاده از فناوری‌های پیشرفته تشخیص متان را ترویج می‌کند و مزایای بهداشت عمومی قابل توجهی را در قالب کاهش بازدید از بیمارستان، تعطیلی مدارس و حتی مرگ و میر ارائه می‌کند.

مایکل ریگان، مدیر EPA و علی زیدی، مشاور سیاست آب و هوا در کاخ سفید، قانون نهایی را در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در امارات متحده عربی اعلام کردند.

رئیس اجلاس آب و هوا اعلام کرد که 50 شرکت نفتی که تقریباً نیمی از تولید جهانی را نمایندگی می‌کنند متعهد شده‌اند که تا سال 2030 به انتشار گاز متان نزدیک به صفر برسند.

کامالا هریس، نماینده ارشد آمریکا در این اجلاس گفت: «که آمریکا و سایر کشورها باید شجاعانه برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی اقدام کنند. فوریت این لحظه واضح است. زمان به سرعت می‌گذرد. ما باید زمان از دست رفته را جبران کنیم.»

به نقل از یاهو، قانون آمریکا در مورد انتشار متان بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت بایدن است که شامل مشوق‌های مالی برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی و ارتقای زیرساخت‌ها می‌شود. هزینه‌ای که هریس گفت در طول 10 سال مجموعاً یک تریلیون دلار خواهد بود.

عملیات نفت و گاز بزرگترین منبع صنعتی متان است که جزء اصلی گاز طبیعی است و در کوتاه مدت بسیار قوی‌تر از دی اکسید کربن است. این گاز مسئول حدود یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای است که باعث گرم شدن سیاره زمین می‌شود. کاهش شدید انتشار گاز متان یک اولویت جهانی برای کاهش سرعت تغییرات آب‌وهوایی است و موضوع اصلی کنفرانس موسوم به COP28 است.

رؤسای جمهور، نخست وزیران و خانواده‌های سلطنتی از کشورهای فقیر و غنی قول داده‌اند که میزان انتشار گازهای گرما در کشورهایشان را کاهش دهند و از همکاران خود خواسته اند که بهتر عمل کنند.

ریگان با اشاره به اقدامات بایدن گفت: «در روز اول، بایدن نقش حیاتی آمریکا را به عنوان رهبر جهانی در مقابله با تغییرات آب و هوایی احیا کرد. بازگرداندن آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس و دستور بازنگری فوری مقررات زیست محیطی که توسط دولت قبلی لغو شده بود.»

قانون جدید متان که پیشنهاد بایدن را نهایی می‌کند، به جای تمرکز بر چاه های جدید، همانطور که مقررات قبلی EPA انجام داده است، انتشار گازهای گلخانه‌ای از چاه های نفت و گاز موجود در سراسر کشور را هدف قرار می‌دهد. همچنین چاه‌های کوچک‌تری را که برای یافتن و مسدود کردن نشت‌های متان لازم است، تنظیم می‌کند. چنین چاه‌هایی در حال حاضر تحت بازرسی اولیه قرار دارند، اما به ندرت دوباره برای نشتی بررسی می‌شوند.

مطالعات نشان داده‌اند که چاه‌های کوچک‌تر تنها ۶ درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کنند، اما حدود نیمی از انتشار متان از سایت‌های چاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

این طرح همچنین الزام شرکت‌های انرژی را برای حذف فلرها یا سوزاندن گاز طبیعی که توسط چاه‌های نفت جدید تولید می‌شود، به مرحله اجرا در می‌آورد.

ریگان می‌گوید: «قانون جدید متان به اطمینان حاصل می‌شود که آمریکا به هدف تعیین شده توسط بیش از 100 کشور برای کاهش 30 درصدی انتشار گاز متان تا سال 2030 نسبت به سطوح سال 2020 کمک می‌کند.»

زیدی در ادامه بیان کرد قانون EPA تنها یکی از 100 اقدامی است که دولت بایدن برای کاهش انتشار گاز متان انجام داده است.

دولت بایدن تمام تلاش خود را می‌کند تا آلودگی مضر متان را کاهش دهد.

 در قانون آب و هوای 2022 ، هزینه تمام شده برای تولیدکنندگان انرژی که از سطح معینی از انتشار متان فراتر می‌روند، به ازای هر تن متریک متان، 1500 دلار است. این اولین باری است که دولت آمریکا مستقیماً هزینه یا مالیات بر انتشار گازهای گلخانه‌ای وضع می‌کند.

این قانون برای شرکت‌هایی که از استانداردهای EPA پیروی می‌کنند یا کمتر از یک آستانه انتشار مشخص هستند، معافیت‌هایی را در نظر گرفته است. همچنین شامل 1.5 میلیارد دلار کمک‌های مالی و سایر هزینه‌ها برای کمک به شرکت‌ها و جوامع محلی برای بهبود نظارت و جمع آوری داده ها و یافتن و تعمیر نشت گاز طبیعی است.

هارولد ویمر، رئیس و مدیر عامل انجمن ریه آمریکا، قانون جدید را پیروزی برای سلامت عمومی خواند. وی گفت: «نشان داده شده است که متان در هر مرحله از تولید نفت و گاز به اتمسفر نشت می‌کند و افرادی که در نزدیکی چاه‌های نفت و گاز زندگی می‌کنند در معرض آسیب پذیری بیشتری هستند.»

دیوید دونیگر، کارشناس آب و هوا در شورای دفاع از منابع طبیعی، متان را یک «آلودکننده فوق العاده» نامید. او گفت: «طرح بایدن یک ضربه محکم به آلودگی آب و هوا انجام می‌دهد. ای کاش این اتفاق 10 سال پیش رخ می‌داد، اما من واقعاً خوشحالم که اکنون اتفاق می‌افتد.»

موسسه امریکن پترولیوم، گروه اصلی لابی صنعت نفت، اعلام کرد که در حال بازنگری این قانون است تا ببیند آیا هدف دوگانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و در عین حال افزایش تقاضای انرژی را برآورده می‌کند یا خیر.

داستین مایر، معاون API می‌گوید: مقررات فدرال هوشمند می‌تواند به پیشرفت صنعت تا به امروز کمک کند.

صنعت نفت به طور کلی از مقررات مستقیم فدرال در مورد متان استقبال کرده است و یک استاندارد ملی را به مجموعه ای از قوانین ایالتی ترجیح می‌دهد. با این حال، شرکت‌های انرژی از EPA خواسته‌اند که صدها هزار چاه کوچک کشور را از قانون معلق معاف کند.

قانون جدید انتشار متان دولت بایدن گامی مهم در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود سلامت عمومی است. این قانون به طور قابل توجهی انتشار متان از صنعت نفت و گاز آمریکا را کاهش خواهد داد و به آمریکا در رسیدن به اهداف آب و هوایی خود کمک خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.