کد مطلب: ۹۰۲۲۹۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

افزایش ۴۰۰ درصدی مالیات بر سوخت جت های شخصی در آمریکا

افزایش 400 درصدی مالیات بر سوخت جت های شخصی در آمریکا

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد افزایش 400 درصدی مالیات بر سوخت جت های شخصی را ارائه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد افزایش 400 درصدی مالیات بر سوخت جت های شخصی را ارائه کرده است. این پیشنهاد به عنوان راهی برای افزایش عدالت در سفرهای هوایی و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از جت‌های خصوصی که به طور قابل توجهی آلاینده‌تر از سایر روش‌های حمل‌ونقل هستند، مطرح شده است.این راهکار به دنبال وادار کردن ثروتمندان به پرداخت سهم خود و عادلانه‌تر کردن سیستم مالیات بر سفرهای هوایی مطرح شده است.

به گزارش یورونیوز، این پیشنهاد در درخواست بودجه 109.3 میلیارد دلاری وزارت حمل‌ونقل آمریکا گنجانده شد.

سرنوشت این پیشنهاد در کنگره همچنان نامشخص است. بسیاری از ایده‌های بودجه بایدن در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان ممکن هست با شکست مواجه شود. بزرگترین گروه بازرگانی تجاری-هوایی با افزایش هدفمندی مالیات بر سوخت جت های شخصی مخالفت کرد و گفت که جت‌های خصوصی به موفقیت شرکت‌ها و ایجاد شغل کمک می‌کنند.

مالیات سوخت جت‌های خصوصی چقدر می‌شود؟

این بودجه به تدریج مالیات بر سوخت جت های شخصی را در پنج سال از حدود 0.22 دلار به ازای هر گالن (3.8 لیتر) به 1.06 دلار در هر گالن افزایش می‌دهد.

وزارت حمل‌ونقل اعلام کرد که این افزایش به تثبیت بودجه برای مدیریت اداره هوانوردی فدرال (FAA) در حریم هوایی ملی که بیشتر توسط مسافران خطوط هوایی پرداخت می‌شود، کمک می‌کند.

مسافران خطوط هوایی 7.5 درصد مالیات غیر مستقیم بر بلیط‌ها و مالیات جداگانه تا 4.50 دلار در هر پرواز برای کمک به پروژه‌های فرودگاهی می‌پردازند.

دولت می‌گوید: «جت‌های خصوصی 7 درصد از کل پروازهای انجام شده توسط اداره هوانوردی فدرال را تشکیل می‌دهند، اما کمتر از 1 درصد مالیاتی را تشکیل می‌دهند که صندوق فدرال برای هوانوردی و فرودگاه‌ها را تأمین می‌کند.»

وزارت حمل‌ونقل اعلام کرد که این پیشنهاد 1.1 میلیارد دلار در مدت پنج سال جمع‌آوری می‌کند و می‌تواند به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و ایمنی هوا منجر شود. 

کاخ سفید نزدیک به 22 میلیارد دلار از جمله بودجه برای استخدام حداقل 2000 کنترل کننده ترافیک هوایی جدید برای اداره هوانوردی فدرال (FAA)  در نظر گرفته است. همچنین برنامه‌هایی برای جایگزینی تأسیسات قدیمی اداره هوانوردی فدرال (FAA) وجود دارد.

این بودجه همچنین 62 میلیارد دلار برای جاده‌ها و پل‌ها و 3.2 میلیارد دلار برای زیرساخت‌های راه‌آهن ، بازرسی و سیستم مسافری-راه‌آهن اختصاص می‌دهد. 

مخالفان افزایش مالیات سوخت جت های شخصی

بایدن در سخنرانی هفته گذشته، درست پس از آن که خواستار افزایش حداقل مالیات بر درآمد شرکت‌ها شد به این پیشنهاد اشاره کرد.

وی به کنگره گفت: «من همچنین می‌خواهم به معافیت‌های مالیاتی برای سوخت جت های شخصی و حقوق هنگفت مدیران پایان دهم.»

اد بولن، رئیس انجمن ملی هوانوردی تجاری، می‌گوید: «صحبت‌های بایدن بی‌انصافی وناعادلانه است. هواپیمایی تجاری صنعتی است که برای اقتصاد و سیستم حمل‌ونقل آمریکا ضروری است. این کار از مشاغل حمایت می‌کند، جوامع را به هم متصل می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا موفق شوند و کمک‌های بشردوستانه را در مواقع بحران فراهم می‌کند. این صنعتی است که باید ترویج شود، نه تضعیف.»

تاثیر جت‌های خصوصی بر آب‌وهوا

افزایش مالیات بر سوخت جت های شخصی نه تنها می‌تواند عدالت در سفرهای هوایی را بهبود بخشد، بلکه می‌تواند مانع استفاده از حمل‌ونقل آلاینده شود.

جت‌های خصوصی به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه‌ای بالاتری نسبت به سایر روش‌های حمل‌ونقل دارند.

جت‌های خصوصی در مقایسه با پروازهای تجاری برنامه‌ریزی شده، حدود 10 تا 14 برابر بیشتر از هر مسافر گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند.

یک سفر به طور متوسط ​نزدیک به شش تن دی اکسید کربن معادل 16 بار رانندگی با یک ماشین بنزینی از پاریس به رم تولید می‌کند.

پیشنهاد افزایش مالیات بر سوخت جت های شخصی بحث‌های زیادی را برانگیخته است. موافقان این طرح می‌گویند که این طرح عادلانه‌تر است و به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل کمک می‌کند. با این حال، مخالفان می‌گویند که این طرح به صنعت هوانوردی تجاری آسیب می‌رساند.

اخبار حوزه محیط زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.