خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۸۱۰۸

ایجاد ارز دیجیتالی انحصاری خواست شرکت‌های بزرگ فناوری است

پول گوگلی

پول گوگلی

سربرگ دیجیتالی یکی از کاربردهای قدیمی بلاک چین است که پیش‌تر برای توسعه ارزهای دیجیتالی چون «بیت کوین» نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

محسن حسینی: وب سایت بلومبرگ در خبری اعلام کرد که گوگل به دنبال توسعه فناوری‌های معروف به «بلاک چین» است. این کمپانی معروف در تلاش است تا با به کارگیری این فناوری زمینه‌ را برای توسعه کسب و کار مبتنی بر تجارت آنلاین فراهم آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، توسعه سربرگ دیجیتالی یکی از مهمترین تلاش‌ها در مسیر استفاده از فناوری بلاک چین است. گفته می‌شود سربرگ دیجیتالی یکی از کاربردهای قدیمی بلاک چین است که پیش‌تر برای توسعه ارزهای دیجیتالی چون «بیت کوین» نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در حال حاضر نیز توسعه سربرگ دیجیتالی در سرویس «گوگل کلاد» در دستور کار قرار گرفته است. هرچند برخی کارشناسان حوزه فناوری معتقدند که گوگل هنوز به دنبال راه اندازی ارز دیجیتال منحصر به خود نیست و حداقل در شرایط کنونی با چنین خواسته‌ای فاصله دارد اما با توجه به شناختی که از این کمپانی وجود دارد بعید نیست در آینده نزدیک گوگل دست به ایجاد ارز دیجیتالی منحصر به خود بزند.

«بلاک چین» سکه رایج دنیای فناوری

فناوری بلاک چین در ماه‌های اخیر به عنوان یکی از فناوری‌های جدیدی مطرح شده است که اغلب بزرگان دنیای تکنولوژی به عنوان توسعه استفاده از آن هستند اما رقبای اصلی گوگل در این زمینه، یعنی «مایکروسافت آژور» و «آمازون وب‌سرویس» که به دنبال بررسی زمینه‌های استفاده از بلاک چین بودند تا کنون اقدام مشخص و رسمی برای استفاده از آن نداشتند. این کمپانی‌ها فناوری بلاک چین را به عنوان برنامه‌ای تحقیقاتی در نظر دارند و تاکنون به صورت رسمی در این زمینه وارد نشده‌اند. با توجه به جاه‌طلبی‌های گوگل در شرایط مشابه به نظر می‌رسد این کمپانی دست به تولید ارز دیجیتالی مختص به خود بزند.

بازار پر سود یا بلند پروازی بی‌ثمر

در حال حاضر گوگل به دنبال به کار گیری فناوری بلاک چین در سرویس کلاد است. اگرچه گفته می‌شود که به کارگیری این فناوری تاثیری در رابط کاربری مورد استفاده نخواهد داشت اما لایه‌های امنیتی و حفاظتی در کلاد گوگل با تحول روبرو خواهد شد. هنوز مشخص نیست که گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های اینترنتی جهان چه زمانی از فناوری مذکور استفاده خواهد کرد.

مسئولان گوگل اعلام کرده‌اند که توسعه پروژه بلاک چین در سال‌های اخیر با سیاست چراغ خاموش دنبال شده است. یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه با خرید شرکت‌های کوچک فعال انجام گرفته که عمدتا نام آنها محرمانه باقی مانده است. گوگل از سال ۲۰۱۶ به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد فناوری بلاک چین را در فضای ابری این کمپانی پیاده و اجرا کنند. از سوی دیگر اطلاعات جدید نشان می‌دهد گوگل آمادگی ورود به بخش‌های نوظهور در عرصه بلاک چین را دارد که زنگ خطری جدی برای رقبای این برند نامدار است.

رقیب دیرینه

در میان رقبای گوگل در زمینه رایانش ابری، نام مایکروسافت آژور بیش از دیگر هم‌تایان گوگل می‌درخشد. مایکروسافت آژور سرویس محاسباتی است که این کمپانی برای ساخت، آزمایش، نصب و مدیریت برنامه‌ها و خدمات مورد استفاده قرار می‌دهد و مدیریت آن از سوی مایکروسافت انجام می‌شود.

فضای رایانش ابری مایکروسافت از زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگون پشتیبانی می‌کند. بنابراین این فضا بستری مناسب برای توسعه فناوری بلاک چین محسوب می‌شود. مایکروسافت آژور در سال ۲۰۰۸ معرفی و در فوریه سال ۲۰۱۰ عرضه شد. پیش‌بینی می‌شود هر حرکت از سوی گوگل، از سوی مایکروسافت با دقت پیگیری می‌شود و ممکن است در صورت جدی‌تر شدن فعالیت‌های گوگل در این زمینه، مایکروسافت نیز به ایجاد ارز دیجیتالی منحصر به خود علاقه‌مند شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.