خبر مهم:

کد مطلب: ۲۲۸۳۶۴

پیوند زندگی و شبکه‌های اینترنتی

سرمایه‌گذاری جدید مایکروسافت در اینترنت اشیا

سرمایه‌گذاری جدید مایکروسافت در اینترنت اشیا

ایمن‌سازی اینترنت اشیا، ساخت ابزارها و توسعه خدمات هوشمند از جمله مهمترین زمینه‌هایی است که مایکروسافت در چهار سال آینده بر آن تمرکز خواهد کرد.

محسن حسینی: مایکروسافت برای ۴ سال آینده برنامه ویژه‌ای برای توسعه طرح اینترنت اشیا در نظر دارد. این کمپانی بنابر تازه‌ترین تحولات داخلی اعلام کرده است قصد دارد معادل ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش اینترنت اشیا در ۴ سال آینده انجام دهد. این تصمیم به دنبال تغییرات مدیریتی در ساختار مایکروسافت انجام گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسئولان و مدیران این کمپانی در نظر دارند با سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی چون اینترنت اشیا و فضای رایانش ابری اتکای برند مایکروسافت بر سیستم عامل ویندوز را کاهش دهند. در دهه‌های گذشته این برند با سیستم عامل ویندوز شناخته می‌شد. اما در سال‌های اخیر مسئولان این کمپانی تلاش می‌کنند تا زمینه‌های جدید و متنوع در عرصه فناوری را مورد توجه قرار دهند.

زندگی ساده در عصر فناوری

جولیا وایت، نایب رییس بخش مایکروسافت آژور در این رابطه می‌گوید: «باورود اینترنت اشیا به عرصه رایانش‌ ابری این کمپانی، مایکروسافت در مسیر ساده‌سازی استفاده برای مشتریان حرکت خواهد کرد.» وایت معتقد است که حرکت در این مسیر می‌تواند به ساده‌تر شدن زندگی برای مردم در سراسر جهان شود. این مدیر ارشد مایکروسافت معتقد است که سرمایه‌گذاری امروز مایکروسافت با توجه به درک نیازهای مشتریان در عصر جدید طراحی شده است.

سیستم‌عامل، خدمات ابری برای کنترل و ایمن‌سازی دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های تجاری برای تصمیم‌های هوشمندانه از جمله طرح‌های بلند پروازانه میراث بیل گیتش در مسیر آینده است. مایکروسافت تصمیم دارد تجربه یکپارچه‌سازی محصولات در قالب دستگاه‌ها و خدمات مختلف را به کاربران عرضه کند.

ایمن‌سازی اینترنت اشیا، ساخت ابزارها و توسعه خدمات هوشمند از جمله مهمترین زمینه‌هایی است که مایکروسافت در چهار سال آینده بر آن تمرکز خواهد کرد.

اینترنت اشیا در مسیر تکامل

سال‌ها پیش زمانی که دنیا تازه‌ با مفهوم اینترنت اشیا آشنا شده بود این فناوری تنها در قالب اتصال برخی لوازم خانگی به شبکه اینترنت مطرح می‌شد. این طرح در آغاز بیشتر جنبه تحقیقاتی داشت و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کرددند در تلاش بودند تا امکانات جدیدی به ابزارهای خانگی اضافه کرده یا کم و کاستی‌های پیش روی استفاده کاربران را مورد توجه قرار دهند.

اما امروز استفاده از اینترنت اشیا به ابزاری مهم برای زندگی امن و ساده تبدیل شده است. در بستر اینترنت اشیا، لوازم خانگی یا محیط پیرامونی با اتصال به شبکه اینترنت، از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند قابل کنترل می‌شوند. افزایش امنیت و حفاظت هوشمند از این وسایل یکی دیگر از ویژگی‌های اینترنت اشیا است.

اگرچه در سال‌های اخیر اتصال انواع تلویزیون، سیستم‌های نور و صدا و حتی یخچال و ماشین‌های لباسشویی به شبکه به عنوان شاخص‌ترین موارد استفاده اینترنت اشیا اعلام شده امااین فناوری تنها بر لوازم خانگی متمرکز نیست. مدیریت و نظارت بر زیرساخت‌های شهری از جمله دیگر موارد استفاده اینترنت اشیا است.

کنترل معابر و کنترل و نظارت بر گذرگاه‌های شهری در همین بستر زمینه‌ساز رعایت و دقت بیشتر در مسائل مرتبط با عبور و مرور شهری شده است. حمل و نقل عمومی و امکانات شهری برای استفاده کم‌توانان جسمی نیز در همین دسته جای گرفته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.