خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۱۱۶۰

قاچاق کالا مصداق پول‌شویی است

قاچاق کالا مصداق پول‌شویی است

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش قاچاق کالا به کشور به‌نوعی مصداق پول‌شویی در کشور است.

اصغر پورمتین با اشاره به اینکه قاچاق کالا خود مصداق پول‌شویی است گفت:رصد حساب‌های بانکی می‌تواند منشا پول‌های کلان که منجر به پول‌شویی می‌شوند را پیدا کنند که متاسفانه هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در پروژه‌های مختلف شاهد زدو بندهایی از سوی افراد مختلف در پروژه هستیم که وقوع این اتفاق به‌نوعی خود منجر به پول‌شویی در کشور می‌شود.

پورمتین بابیان اینکه فرار مالیاتی به یک ارزش در کشور محسوب می‌شود افزود: در حالی‌ که در کشورهای توسعه‌یافته دنیا فرار مالیاتی به‌عنوان یک پدیده ناهنجار اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود اما متاسفانه در ایران فرار مالیاتی یک فرد حقوقی یا حقیقی به‌عنوان یک ارزش مهم به‌حساب می‌آید و کسی که این کار را انجام می‌دهد از سوی مردم به‌عنوان یک فرد زرنگ تلقی می‌شود.

وی عوامل نامشخص در اقتصاد ایران را در وقوع پول‌شویی‌های گسترده مهم دانست و افزود: علت اینکه شاخص بورس یک روز بیش از چهار هزار واحد رشد می‌کند و در روز دیگر همین شاخص تا دو هزار واحد نزول می‌کند هنوز مشخص نیست اما وقوع پول‌شویی در این نزول و صعود شاخص بوری دور از انتظار نیست.

پورمتین اضافه کرد: به نظر من ضبط ضمانت‌های بانکی و حتی اعطای چک‌های تضمینی بانکی از سوی افراد به همدیگر نوعی پول‌شویی محسوب می‌شود.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.