خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۹۷۵۰

تازه‌ترین خبرها از اختلاس ۳هزار میلیارد‌ی

تازه‌ترین خبرها از اختلاس ۳هزار میلیارد‌ی

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به محکومان پرونده اختلاس ۳هزار میلیارد‌ی، گفت: رسیدگی به اتهامات معاون و رئیس سابق بانک مرکزی‌ ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت‌الاسلام هادی صادقی شامگاه یکشنبه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه یاسوج با ابراز اینکه "برجام ایراداتی دارد اما عنوان لجن‌نامه را در مورد آن نمی‌پسندم"، گفت: سهل‌انگاری‌هایی از روی عجله در مورد برجام انجام شد اما مستحق گرفتن برخی عناوین نیست، حتی وزیر امور خارجه هم اخیراً گفته‌ است که "اگر الآن می‌خواستیم با آمریکایی‌ها درباره برجام صحبت کنیم دقت و سخت‌گیری بیشتری می‌کردیم".

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اعلام اینکه تعدادی از مفسدان اقتصادی حکم سنگینی گرفته‌اند و تعدادی هم اعدام شده‌اند، یادآور شد: این طور نیست که با کارمندان و یا مدیران متخلف که با مجرمان همکاری کرده‌اند، کاری نداشته باشیم.

صادقی با اذعان به اینکه می‌پذیریم که در انعکاس اخبار قوه قضائیه ضعف وجود دارد، گفت: بعضی پرونده‌های قوه 70جلدی هستند و بعضی چند سال طول می‌کشند و این پرونده‌ها آن‌قدر مورد بررسی قرار می‌گیرند تا حقایق از دل آنها بیرون بیاید که در نهایت فقط یک خبر از یک پرونده به این بزرگی بیرون می‌آید که از این گوش می‌آید و از آن گوش خارج می‌شود.

وی ابراز کرد: پرونده اخیر مفاسد اقتصادی 100 جلد بوده و زحمات زیادی برای تنظیم آن‌ کشیده شده اما مشکل این است که اگر از خود مفاسد اقتصادی 100 خبر شنیده ‌شود از اجرای حکم تنها یک خبر شنیده می‌شود.

صادقی به پرونده اختلاس 3هزار میلیارد اشاره کرد و گفت: چندین نفر در رابطه با این پرونده به انفصال از خدمت محکوم شدند و تعدادی به زندان رفتند و اعدامی هم در پرونده داشتیم.

وی با اعلام اینکه سال‌ها زندانی برای مجرمان این پرونده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: 3هزار میلیارد برگشت خورده اما چون خاوری متهم اصلی پرونده در حال فرار است مردم هنوز فکر می‌کنند در این پرونده اتفاقی نیفتاده است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی که چرا تنها با مردم برخورد شده و با دولتی‌ها برخورد نمی‌شود با اظهار اینکه با مسئولان هم در جای خود برخورد می‌شود، گفت: در مسئله ارز و سکه در حال رسیدگی به پرونده برخی مسئولان هستیم که دادرسی آن‌ها تمام شده و به اتهامات معاون بانک مرکزی و همچنین رئیس سابق بانک مرکزی رسیدگی می‌شود و ممنوع‌الخروج هستند و این پرونده‌ها روال طبیعی خود را طی می‌کنند و ربطی به مسائل اخیر ندارند.

معاون قوه قضائیه در ارتباط با موضوع پولشویی مطرح‌شده از سوی وزیر امور خارجه گفت: قانون مبارزه با پولشویی داریم و شورای عالی پولشویی فعال است که مشتمل بر 5 وزیر بوده و مسئولیت آن با وزیر اقتصاد است.

صادقی با تذکر اینکه برخی در بیرون از کشور به‌دنبال بهره‌برداری از چنین اظهاراتی هستند، افزود: باید پاسخ این اظهارات برای اذهان عمومی داده شود و خود آقای ظریف هم منظور خود را قاچاق‌‌های میلیاردی کالا بیان کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.