کد مطلب: ۳۶۲۷۹۴

وزیر رفاه عنوان کرد:

۲۲۰ پرونده فساد مفتوح داریم

۲۲۰ پرونده فساد مفتوح داریم

شریعتمداری: اسم «مطالبات» را فساد نمی‌گذارم، اما شما آن را «فساد» بخوانید. قریب به ۲۲۰ پرونده مفتوح مطالبات داریم. به این سوال باید پاسخ داد که آیا ممکن است مدیری که تصمیم گرفته شرکتی را ۲۲۰ میلیارد تومان از آدمی طلبکار کرده، مسیر درستی را رفته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری در آیین تکریم «جمشید تقی زاده»، مدیرعامل سابق و معارفه «سید میعاد صالحی»، مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری که در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد با اشاره به حوادت ناشی از وقوع سیل در کشور در چند روز گذشته گفت: ممکن است با مخاطرات جدیدی هم مواجه شویم و باید با هوشمندی همدلی و تدبیر از این مسیر عبور کنیم ضمن آنکه بابت از دست دادن تعدادی از هموطنان‌مان مصیبت زده هم هستیم.

وی افزود: امیدواریم همه آسیب دیدگان حادثه هرچه سریع‌تر به شرایط مطلوب‌تری برسند و در ادامه با مخاطرات کمتری مواجه باشیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه یک موضوع اساسی صندوق بازنشستگی کشوری که به تصمیمات کلان نظام هم برمی‌گردد پایداری آن است اظهار کرد: امروز چه تعداد صندوق‌ها به بودجه عمومی متصل و وابسته‌اند؟ صندوق لشگری صددرصد به بودجه عمومی وابسته است. صندوق کشوری هم با نسبت کمتر به بودجه عمومی وصل است.

وزیر رفاه ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم کشور، صندوق‌های بازنشستگی است. در این میان تامین اجتماعی در شرایط مطلوب‌تری بسر می‌برد هرچند اگر وارد جزئیات شویم باید بگوییم دولت بدهی هنگفتی به تامین اجتماعی دارد و به همین علت هزینه‌های مالی انباشته و دریافت وام‌های بانکی کلان برای جبران هزینه‌ها را شاهدیم.

شریعتمداری با اشاره به انتصاب مدیران بالادستی گفت: همه مدیران پاکدست‌اند، اما معمولا سن که بالا می‌رود و از جوانی فاصله می‌گیریم و روابط بین مدیران در سطوح مختلف دیرینه می‌شود، بیان برخی موارد، مشکل و محافظه‌کاری بین روابط حاکم می‌شود. امروز در دنیا به جوان‌گرایی و نوآوری توجه زیادی می‌شود.

وزیر رفاه ادامه داد: اگر کار درستی انجام دادیم باید دفاع کنیم و اگر نکردیم عذر خواسته و افراد را برداریم. تاکید کردیم رزومه اشخاصی که منصوب کردیم باید روی سایت‌ها بیاید اگر کسی بد در جایی نشسته باید کنار برود. از حقوق نجومی حرف زدیم؛ اما باز هم در برخی شرکت‌های ما افراد سفرهای داخلی و خارجی می‌روند و پاداش بالا و نامتعارف و بیش از مصوبه دولت می‌گیرند که از گوشت سگ حرام‌تر است که بررسی و پس خواهیم گرفت.

شریعتمداری ادامه داد: قطعا ارزش کار آدم‌ها متفاوت است اما همان هم متر و معیار دارد و باید معقول و منطقی باشد. آنها که بیش از مصوبه هیئت وزیران دریافت کرده‌اند، حرام است و باید برگردانند، اگر هم برنگردانند، من خودم میگیرم و برمیگردانم. باید مسیر شفافیت را طی کنیم.

وی ادامه داد: اسم «مطالبات» را فساد نمی‌گذارم، اما شما آن را « فساد » بخوانید. قریب به ۲۲۰ پرونده مفتوح مطالبات داریم. به این سوال باید پاسخ داد که آیا ممکن است مدیری که تصمیم گرفته شرکتی را ۲۲۰ میلیارد تومان از آدمی طلبکار کرده، مسیر درستی را رفته باشد؟ به چه حقی باید این طلب ایجاد شود و سال‌های سال باقی بماند؟ تا کی باید این پرونده‌ها که سابقه حتی تا ۱۵ سال دارند باز بمانند؟

شریعتمداری همچنین با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری زنان در عرصه‌های مدیریتی گفت: برخی تصمیمات روی میز مانده است که باید حل و فصل شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.