خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۵۳۰۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دردسر شفاف نشدن حقوق‌ها برای وزیر کار / احتمالا شریعتمداری به مجلس احضار می‌شود

دردسر شفاف نشدن حقوق‌ها برای وزیر کار / احتمالا شریعتمداری به مجلس احضار می‌شود

احمد انارکی محمدی گفت: قطعا مجلس پیگیر دلیل تعلل دولت برای راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران خواهد بود، به طوری که بارها تذکراتی در این زمینه به دولت داده است. احتمال این وجود دارد که شریعتمداری در صحن مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال نمایندگان حاضر شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت از سال 96 مكلف شد که سامانه اعلام حقوق مدیران را جهت اطلاع مردم راه‌اندازی كند، اما اكنون سه سال از زمان اجرای برنامه پنج‌ساله ششم توسعه می‌گذرد و هنوز این سامانه راه‌اندازی نشده است.

در حالی در زمان بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس ادعا می‌کرد كه دولت سال آینده بودجه‌ای برای افزایش حقوق 400 هزار تومانی كارمندان و بازنشستگان ندارد و دیگر کسی بالاتر از 10 میلیون تومان در دولت دریافتی ندارد که چندی پیش مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی كشوری از دریافت حقوق‌های بالاتر از 50 میلیون تومان توسط برخی مدیران این صندوق در سال گذشته افشاگری کرد.

این موضوع نشان‌دهنده این است که علی رغم وعده دولت به مردم برای شفاف‌سازی حقوق‌ها همچنان راه برای پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف به برخی مدیران دولتی باز مانده است.

دلیل تعلل دولت برای راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران چیست؟ صندوق بازنشستگی کشوری زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، آیا محمد شریعتمداری نباید به مجلس پاسخگو باشد که چرا برخلاف قانون مصوب مجلس برخی مدیران دولتی تا 60 میلیون تومان حقوق نجومی دریافت کردند؟

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص شفاف‌سازی مدیران دو شغله‌ و بازنشستگان شاغل در وزارتخانه عملکرد خوبی صورت گرفته است، اما در بحث حقوق‌ها هم وزیر کار خود به دنبال شفاف‌سازی میزان دریافتی مدیران و لیست حقوق‌ها بود که مجلس انتظار دارد هر چه سریعتر میزان حقوق‌ مدیران دولتی شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا مجلس پیگیر دلیل تعلل دولت برای راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران خواهد بود به طوری که بارها تذکراتی در این زمینه به دولت داده است. احتمال این وجود دارد که شریعتمداری در صحن مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به سوال نمایندگان حاضر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون دولت در خصوص دلیل تعلل خود برای راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران پاسخی به مجلس نداده است البته شاید هنوز زیرساخت سامانه اعلام حقوق مدیران از سوی دولت آماده نشده است. راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران و شفاف‌سازی حقوق‌ها مطالبه و دغدغه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و مجلس باید نظارت به اجرای درست و کامل قانون داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.