کد مطلب: ۹۰۱۷۶۸

مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت به کجا رسید؟

مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت به کجا رسید؟

معاون بانکی اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: صندوق به دنبال تصویب بند ٣ برنامه هفتم توسعه به منظور دستیابی به راه حلی برای وصول مطالبات خود از دولت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا محمدی، معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در مورد راهکار وصول مطالبات صندوق از دولت، افزود: تاکنون طلبی از دولت وصول نشده است، صندوق به دنبال تصویب بند ٣ برنامه هفتم توسعه به منظور دستیابی به راه حلی برای وصول مطالبات خود از دولت است.

با توجه به این که قبلا اعلام شده بود برای وصول مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت،‌ از طریق سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز و برداشت نفت اقدام می‌شود،‌ وی در این زمینه گفت: قراردادهای نفتی صندوق توسعه ملی در دست انعقاد بوده و از ابتدای سال ١٤٠٣ اجرایی خواهد شد، البته انعقاد یک‌فقره قرارداد نهایی شده و شروع عملیات آن از ابتدای سال ١٤٠٣ خواهد بود.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در مورد این که آیا صندوق قصد ورود به بنگاه‌داری دارد،‌ تصریح کرد، صندوق توسعه ملی همان گونه که قبل‌تر نیز بارها اعلام کرده است، خود وارد عملیات اجرایی نشده و نخواهد شد و عملیات اجرایی توسط شرکای صندوق صورت خواهد گرفت، تاکید می‌نمایم، همان طور که بارها توسط رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی مطرح شده است، این صندوق صرفاً به عنوان یک نهاد مالی نقش تامین کننده منابع مالی را خواهد داشت.

محمدی بیان داشت: اولویت صندوق توسعه ملى حضور در میادین مشترک نفت و گاز است، تا از این فرصت به نفع منافع ملی کشور استفاده شود.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.