کد مطلب: ۸۳۶۳۶۸

وعده جدید وزیر اقتصاد برای متقاضیان دریافت تسهیلات

چه افرادی می‌توانند زودتر وام بگیرند؟

چه افرادی می‌توانند زودتر وام بگیرند؟

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تسهیل اعطای وام بانکی به خوش‌حساب‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدت‌هاست که بانک‌های کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و این مشکلات روی عملکرد آنها نیز تاثیر گذشته است. اختلال در روند وام‌دهی بانک‌ها یکی از مهم‌ترین تبعات مسائل موجود در شبکه بانکی کشور و به‌ویژه بانک‌های خصوصی است؛ موضوعی که در یکی دو سال اخیر بارها مورد تاکید کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفته است.

چند روز پیش هم رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد که صف وام ازدواج تا پایان تابستان به صفر برسد. رئیس دولت در حالی چنین مسئولیت بزرگی را بر دوش بانک‌ها قرار دادکه پرداخت تسهیلات ازدواج، تنها وام تکلیف شده بر بانک‌ها نیست و آنها باید در همین مدت دیگر وام‌های تکلیفی مثل وام فرزندآوری، مسکن و… را نیز پرداخت کنند.

از سوی دیگر به زعم بسیاری از کارشناسان اقتصادی و بانکی، یکی از مهم‌ترین عوامل ناترازی عمیق در شبکه بانکی ایران، همین وام‌های تکلیفی متعددی است که از سوی دولت بر آنها تحمیل می‌شود. حتی برخی از کارشناسان معتقدند که وام‌های تکلیفی حتی می‌تواند سبب ورشکستگی بانک‌های کشور شوند.

حال در این شرایط، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز از تسهیل اعطای وام بانکی به خوش‌حساب‌ها خبر داده است.

خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: با یک سال تلاش بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی قرار شد خوش‌حسابی به درجه اعتباری بالایی تبدیل شود و بتواند تسهیلات بهتر و سریع‌تری دریافت شود. این طرح در شهریور یا مهرماه رونمایی می‌شود.(خبرآنلاین)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.