خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۳۰۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چقدر وام ازدواج تا پایان مهرماه پرداخت شد؟

چقدر وام ازدواج تا پایان مهرماه پرداخت شد؟

از ابتدای امسال تا ۳۰ مهرماه به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۱۱ متقاضی وام ازدواج و فرزند و ودیعه مسکن، بیش از ۱۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که هنوز دستور اکید ابراهیم رئیسی مبنی بر جمع کردن صف وام ازدواج اجرا نشده و صف به قوت قبل باقی‌ست که یک مقام مسئول در بانک مرکزی آمار جدیدی از وام ازدواج و فرزندآوری منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ابتدای امسال تا ۳۰ مهرماه به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۱۱ متقاضی وام ازدواج و فرزند و ودیعه مسکن، بیش از ۱۴۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

مهدی صحابی- مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در همین باره، اعلام کرده است که «در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از ابتدای سال جاری تا ۳۰ مهرماه، شبکه بانکی کشور به ۴۷۸ هزار و ۳۵۸ نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۹۷ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده که این میزان رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.»

صحابی افزود: «همچنین در سال جاری تاکنون ۴۲۳ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده که این میزان رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.»

بانک مرکزی آمار مربو به تسهیلات ودیعه مسکن را نیز منتشر کرده که بر اساس آن، از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ متقاضیان وام ودیعه مسکن تعداد 352 هزار و 482 پرونده تشکیل داده‌اند که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر به مبلغ ۱۸.۲۳ همت موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

صف وام ازدواج جمع نشد

پیشتر رئیس دولت سیزدهم به بانک‌ها دستور داده بود تا پایان شهریور صف وام ازدواج جمع شود اما با پایان تابستان مشخص شد که این دستور به مرحله اجرا نرسیده است.

چندی پیش، تجارت‌نیوز با اشاره به گفته‌های صحابی به این موضوع پرداخته بود. در این گزارش آمده بود که «صحابی، صف وام ازدواج تا روز 20 شهریور ماه حدود 314 هزار نفر بوده و از آن زمان تا پایان شهریور، حدود 25 هزار وام ازدواج جدید پرداخت شده است.

به این ترتیب، اگر فرض کنیم که در این بازه زمانی، حتی یک نفر هم متقاضی وام ازدواج نبوده و فرد جدیدی وارد صف تسهیلات ازدواج نشده، همچنان حدود 289 هزار نفر در صف دریافت این تسهیلات هستند.

به این ترتیب، دستور رئیسی که از همان ابتدا نیز غیرممکن به نظر می‌رسید، حالا در پایان شهریور ماه، در کنار دیگر دستوراتی قرار گرفت که به سرانجام نرسیدند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.